تبریز؛

فعالیت 52 پایگاه خبری رسمی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 52 پایگاه خبری رسمی و بیش از 160 نشریه نیز در استان فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صفی‌پور در نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی و کمیته اطلاع رسانی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی نشریات، مطبوعات و پایگاه‌های خبری فعال هستند، اظهار داشت: 52 پایگاه خبری رسمی و بیش از 160 نشریه نیز در استان فعال هستند و شاهد رشد 30 درصدی در 9 ماهه گذشته در نشریات و مطبوعات هستیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هر هفته حداقل دو نشریه به جمع نشریات اضافه می‌شوند و در حالی که در سال گذشته پایگاه‌های خبری رسمی دو پایگاه بودند اما در حال حاضر این پایگاه‌ها به بیش از 50 پایگاه رسیده ولی در حال حاضر 65 پایگاه خبری غیررسمی در استان فعال هستند .

وی افزود: افزایش مشارکت مردم و استقبال عمومی از انتخابات را دنبال می‌کنیم و تا زمان آغاز انتخابات اتفاقات رسانه‌ها و نشریات رصد می‌شود و با توجه به اینکه تذکر کتبی به نشریات استانی از سوی ما داده نمی‌شود کارهای دیگری انجام می‌شود و تخلفات احتمالی نشریات گزارش داده می‌شود .

صفی‌پور تصریح کرد: پایگاه‌های خبری و نشریات جدید یا از قانون بی‌اطلاع هستند و یا برای جذب مشتری تخلفاتی را انجام می‌دهند و در همین زمینه روزانه پایش عملکرد رسانه‌ها صورت گرفته و به صورت هفتگی به معاونت سیاسی استانداری و ستاد انتخابات منعکس می‌شود .

وی با تاکید بر رصد فضاهای مجازی گفت: در حالت استانی امکان رصد فضاهای مجازی را نداریم و باید از سوی مسئولان امر در این زمینه تدابیری اندیشیده شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش پایگاه‌های خبری در زمینه برگزاری انتخابات گفت: در شهرستان‌های استان این پایگاه‌های خبری نقش مهمی در انعکاس برخی شایعات و جوسازی دارند که نیازمند پایش و رصد آنها هستیم .

 صفی‌پور افزود: در زمینه برگزاری انتخابات و نقش پایگاه‌های خبری تلاش داریم تا نشست مشترکی میان این پایگاه‌ها و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شود .

مهدی صادقی، معاون خبر صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از تهیه کلیپ و نمایش‌های تلویزیونی در صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در حال تهیه هستند و از اول دی ماه برنامه‌های انتخاباتی به صورت هفتگی و سپس به صورت روزانه تهیه می‌شود .

وی بیان کرد: تهیه نماهنگ‌های مختلف و سریال‌های تلویزیونی نیز مورد توجه قرار دارد و نشست‌ها و میزگردهای مختلف در صدا نیز برگزار می‌شود .

معاون خبر صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی اعتماد مردم به رسانه ملی را بالا دانست و گفت: در آخرین نظرسنجی صورت گرفته اعتماد مردم به رسانه ملی به صورت معناداری با دیگر رسانه‌ها بالاتر است و در این میان تیمی برای بررسی فضاهای مجازی و خنثی‌سازی شایعات تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.