ادعای میدل ایست آنلاین: سوریه برای ایران اهمیت حیاتی دارد

میدل ایست آنلاین در گزارشی مدعی شد: سوریه با وجود تلفات سنگینی که برای ایران در پی داشته است، برای تهران جنبه حیاتی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی خبری میدل ایست لاین در گزارشی به قلم "حشمت علوی،" فعال حقوق بشر، نوشت: مقامات بلندپایه ایرانی برای حفظ کنترل خود بر سوریه مایلند بهای سنگینی را بپردازند اما حضورشان در این کشور جنگ زده، برای تهران اهمیت حیاتی است.

"محمد علی جعفری،" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اظهارات خود در روز هفدهم ماه نوامبر اعلام کرد اگر مداخله ایران در سوریه نبود دمشق مدت ها قبل سقوط کرده بود. این در حالی است که حضور ایران در سوریه از اهمیت این کشور برای تهران حکایت دارد و حتی مقامات بلندپایه ایرانی، سوریه را سی و پنجمین استان خود می دانند و آنها حتی تمایل دارند برای حفظ کنترل خود بر سوریه بهای سنگینی را بپردازند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار حسین همدانی - بلندپایه ترین مقام نظامی ایران که در سوریه کشته شد- اعلام کرد:‌ بی شک، می توانیم بگوییم اگر همدانی در سوریه حضور نمی داشت، دمشق دو یا سه سال پیش سقوط می کرد.
میدل ایست آنلاین مدعی شد: اما حقیقت این است که ایران در حال پرداخت بهای سنگینی در نبرد زمینی در سوریه برای بر سر قدرت نگه داشتن بشار اسد رئیس جمهور این کشور است.

او درباره تأثیر کشته شدن نظامیان ایرانی در سوریه گفت:‌ مطمئنا، اگر این موضوع بر مردم سوریه تأثیری نداشته باشد، بر امنیت ما تأثیر مستقیمی خواهد داشت و همگان می توانند این موضوع را درک کنند که این موضوع چقدر برایمان اهمیت دارد.

رسانه های محلی در منطقه خاورمیانه  در حال ارائه تصویری روشن از این موضوع هستند که چگونه ایران در منطقه شام روزانه تلفات می دهد.
روزنامه الشرق الاوسط در روز بیست و هفتم ماه نوامبر اعلام کرد  سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در درگیری ها با جنگجویان مخالف سوری در شمال سوریه زخمی شد.
یک منبع امنیتی در دولت "بشار اسد" نیز تأیید کرد قاسم سلیمانی چند روز قبل طی یک ضد حمله در جنوب حلب زخمی شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در روز بیست و هشتم ماه نوامبر به نقل از خبرگزاری های ایرانی گزارش داد عبدالرضا مجیری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی شهر حلب سوریه کشته شد.

در ادامه ادعاهای بی‌اساس میدل ایست آنلاین آمده است: با افزایش قابل توجه شمار نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه -که با مداخله نظامی روسیه در سوریه همراه شده - شمار تلفات نیروهای نظامی ایران در سوریه به شصت و سه نفر رسیده است.

جنگجویان ارتش فتح -که از گروه های مخالف سوری هستند- تصویر ویدئویی را منتشر کردند که از بازداشت یک سرباز افغان حکایت دارد که از سوی ایران عضو گیری شده بود و در درگیری ها در جنوب حلب حضور داشت.

تلویزیون دولتی ایران روز جمعه گزارش داد پیکر هفت از اعضای کشته شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به ایران باز گردانده شد. این پیکرها به فرودگاه زاهدان منتقل شدند. رسانه های دولتی به درجه نظامی این افراد و مکان کشته شدن آنها اشاره نکردند.

باید خاطرنشان کرد نیروهای نظامی اسد نیز در این درگیری ها حضور دارند. شماری از این افراد در میان کشته شدگان قرار دارند. مطالبی که عنوان شد تنها بخش کوچکی از مشکلات و دشواری های پیش روی ایران در سوریه محسوب می شوند؛ اما مجبور به ادامه این روند در سوریه و سرمایه گذاری بیش از اندازه بر روی اسد است. ایران همچنین در حال ارسال نفت خام برای دمشق و تجهیزات نظامی به این کشور است.
میدل ایست آنلاین در پایان مدعی شد: روند درگیری‌ها در حال تغییر است و تنها با گذشت زمان می توان دریافت آیا روحانیون در ایران به این نتیجه خواهند رسید که ادامه حمایت هایشان از اسد در سوریه دیگر ارزشش را ندارد یا خیر. نکته مهم این است که ایران مجبور به حمایت از اسد است و به خوبی از این موضوع آگاه است که از دست دادن سوریه آغازی بر پایان استیلای ایران بر این کشور و به معنای بازگشت به خانه خواهد بود.    


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار