ناتوانی سپر موشکی آمریکا در برابر موشک‌های سالووی روسیه

فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه اعلام کرد سامانه ضد موشکی آمریکا نمی‌تواند در برابر حمله گسترده موشک سالووی روسیه مقاومت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه می‌گوید موشک‌های این کشور می‌توانند سامانه موسوم به سپر دفاع موشکی آمریکا را خنثی کند.  

سرهنگ سرگئی کاراکایف روز چهارشنبه گفت: «ارزیابی متخصصان ما نشان می‌دهد که با توجه به توانایی تحلیل داده و قدرت شلیک، سامانه دفاع ضد موشکی (آمریکا) که امروز مستقر شد، نمی‌تواند در برابر حمله گسترده موشک سالووی نیروهای راهبردی موشکی (روسیه) مقاومت کند.»

وی با بیان اینکه سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا نمی‌تواند حمله موشکی روسیه را دفع کند، متذکر شد سپر دفاعی آمریکا در آینده پیشرفته‌تر خواهد شد.

این مقام روسی همچنین اعلام کرد نیروهای موشکی روسیه 16 مورد آزمایش موشکی دور برد در سال 2016 انجام خواهند داد.

او سپس افزود: برنامه‌ریزان نظامی روسیه پتانسیل نوظهور سامانه دفاع موشکی ناتو را نیز در نظر گرفته‌اند.

کاراکایف این اظهارات را در حالی بیان کرد که استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در کشورهای اروپایی به ویژه اروپای شرقی، اعتراض مقامات روسیه را به همراه داشته است. مقامات مسکو بارها درباره استقرار سامانه‌های موشکی در مناطق شرقی اروپا هشدار داده‌اند و آن را تهدیدی مستقیم برای مسکو خوانده‌اند.

مسکو می‌گوید واشینگتن قصد دارد هدف اصلی خود را از توسعه برنامه سپر موشکی در اروپا مخفی کند و برای این منظور آنچه را تهدید ایران و کره شمالی می‌خواند، بهانه قرار داده است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار