قزوین؛

اجرای طرح‌های آبی استان قزوین سرعت می‌گیرد

استاندار قزوین گفت: اجرا و تکمیل طرح‌های آبی نیمه‌تمام استان قزوین، سرعت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛فریدون همتی با ارائه گزارشی از نشست مشترک با رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: هدف و انگیزه اصلی  از جلسه مشترک با معاون وزیر نیرو پیگیری پروژه‌های استان به‌ویژه تسهیل در اجرایی شدن پروژه‌های مهم آب شرب و کشاورزی استان بود.

وی افزود: طرح انتقال آب از سد طالقان از پروژه‌های مهم استان است که به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا که ۸۰ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهند که در حال حاضر کار طراحی، مطالعه و گزارش فنی و مالی این پروژه به اتمام رسیده است.

استاندار تصریح کرد: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

همتی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از چاه‌های بیدستان برای شهر قزوین عنوان کرد: سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب‌شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود که این نشست بر سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه‌ها تأکید شد.

استاندار بابیان اینکه" تقویت اعتبارات  دو سد نهب و بالاخانلو از تأکیدات مدیریت ارشد استان در دیدار با معاون وزارت نیرو بود. " خاطرنشان کرد:هم‌اکنون سد نهب با ۵۰ درصد و بالا خانلو با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند که در صورت تأمین اعتبار سد نهب تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل میزان مصرف آب چاه‌های کشاورزی از دیگر موضوعات طرح‌شده در این جلسه بود که ۵۰ میلیارد ریال از طرق وزارت نیرو برای اجرای آن تخصیص یافت که از این طریق یک هزارو ۶۰۰ کنتور هوشمند خریداری و نصب خواهد شد.

نماینده عالی دولت افزود: به‌زودی کار خرید و نصب کنتورهای هوشمند از طریق مناقصه اجرایی می‌شود.

استاندار در پایان با اشاره به اجرای طرح احداث سد بوربانک در منطقه طارم سفلی بیان کرد: کار مطالعاتی اجرای این سد در استان انجام‌شده که برای تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه احداث می‌شود و مقرر گردید با پیگیری کار عملیات اجرایی آن آغاز شود .

انتهای پیام/س
 
 
برچسب ها: طرح ، آبی ، قزوین ، سرعت ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.