اصفهان؛

نماد شهری زیار در ورودی این شهر رونمایی شد

نماد شهر زیار که سه فانوس قدیمی و سنتی بوده است رونمایی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان ، سید رسول داودی گفت : فضای شهر، ارتباط مردم را با زیستگاه پیرامون خود برقرار می سازد و تنها یک شرط برای در اختیار گذاشتن تمام فرصت ها قائل است و آن شرط مبلمان شهری است.

داودی با اشاره به اینکه نصب المانهای شهری در سلامت روانی ونشاط شهروندان موثر است افزود:مبلمان شهری از جمله مولفه های مطرح در طراحی و برنامه ریزی شهری و هویت و ساختار شهر می باشد و عدم دسترسی به مبلمان شهری مناسب فضای شهرها را دچار هرج و مرج، ناخوانایی و آشفتگی می کند.

وی با بیان اینکه نصب المان های شهری شهر را از حالت یکنواختی و تکرار خارج کرده و روح هنری را در کالبد شهر می دمد، ابراز کرد: شهرداری زیار افتخار دارد به عنوان خدمتی دیگر، علاوه بر احداث بلوار ورودی شهر با مقطع عرضی 68 متر و به طول 2 کیلومتر و با پیش بینی فضای سبز و روشنایی، اقدام به نصب المان طراحی شده فانوس که نمادی از قدمت و سنتی بودن شهر زیار در زمان های قدیم کرده است.

شهرداری زیار در کمتر از 2 سال از تاسیس توانسته با ایجاد بلوار ورودی روشنایی و چمن کاری فوق پیشرفته مکانیزه ، ایجاد پارک وفضای سبز شهری و همچنین طراحی مبلمان شهری جز یکی از بهترین شهرهای جدید التاسیس استان اصفهان باشد.

المان یا نماد شهری به هرگونه سازه یا شکل هندسی گفته می شود که با جنبه های تزیینی ساختمانی و با استفاده از اصول هنری و زیبایی شناسی ساخته و در مکانهای عمومی نصب شود.

المان ترکیب شکلهای هندسی و حجمها به همراه تداعی خاطره ای خوش، تاریخی پرافتخار یا ایجاد حس خوبی از نشاط و آرامش برای شهروندان است.

هدف از نصب المان ها زیبایی چشم انداز شهری و رضایت شهروندان و پرداختن به روح هنر و زیبایی در کنار نشاط محیطی و زیستی است و ساخت و نصب المانها افزون بر بازگویی ویژگیهای هر شهر تاثیر مهمی بر نحوه برخورد و تعامل شهروندان با یکدیگر و محیط شهری و هویت بخشی دارد.

نشانه ها و المانهای شهری در زندگی شهروندان نقش مهمی ایفا می کنند و با وجود خود در محیط شهری ضمن بیان معنا و ایجاد هویت در یک شهر با ایجاد فضای زیبا و هنری، شهر را از حالت یکنواختی و تکراری خارج کرده، در کالبد شهر روح زندگی می دمند و به محیط شهری مقیاس زیستی و انسانی می بخشند و در نهایت خود را در ذهن بینندگان تثبیت می کنند.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.