اهواز/

تکلیف ‌آلاینده‌های زیست‌محیطی مشخص شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: باید یکبار برای همیشه تکلیف آلاینده‌های زیست‌محیطی نظیر کارخانجات صنعتی اطراف اهواز، ریزگرد‌ها و دیگر عوامل آلاینده و تاثیر آنان در شرایط جوی اهواز مشخص شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اسکندر زنگنه در سیزدهمین جلسه شورای به بارش در اهواز و تنگی نفس شهروندان اشاره کرد و افزود: باران در همه جا مایه رحمت بوده اما اخیرا برای هم استانی دردسر شده است.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی در رابطه با علت تنگی نفس هم‌استانی‌ها ارائه نشده است، اظهار کرد: مسئولان محیط زیست در استان باید گزارش شفافی از علل طبیعی و غیرطبیعی این حادثه که منجر به مراجعه هزاران نفر از شهروندان اهوازی به بیمارستان شد، بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه هیچ چیزی مهم‌تر از جان شهروندان نیست، تصریح کرد: چرا نباید تجهیزات لازم برای آزمایش شرایط زیست محیطی در استان وجود داشته باشد؟ چه چیزی مهم‌تر از جان شهروندان وجود دارد؟

وی افزود: باید یکبار برای همیشه تکلیف آلاینده‌های زیست محیطی نظیر کارخانجات صنعتی اطراف اهواز، ریزگرد‌ها و دیگر عوامل آلاینده و تاثیر آنان در شرایط جوی اهواز مشخص شود.

زنگنه به تشکیل زنجیره انسانی کارون توسط شهروندان به صورت خودجوش اشاره کرد و گفت: کاری که به صورت خودجوش توسط مردم در رابطه با زنجیره انسانی حمایت از کارون انجام شد باعث شد که ابتکار به خوزستان بیاید.

وی خاطرنشان کرد: وجود رودخانه در شهر یک نعمت است که از آن می‌توان استفاده‌های بسیاری کرد و ما نیز باید ضمن مشارکت و یاری دادن شهروندان در صیانت از کارون از ظرفیت‌های این رودخانه در راستای ساحل سازی، زیباسازی شهر اهواز به عنوان الگوی نماد شهری بهره لازم را ببریم و بودجه لازم را تامین کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پایان خواستار راه‌اندازی سایت شورای شهر اهواز شد و عنوان کرد: این سایت زمینه را برای برقراری ارتباط بیشتر و نهادینه‌تر با شهروندان اهوازی فراهم می‌کند و آن‌ها می‌توانند مسائل و دغدغه‌های خود را از طریق این سایت به اطلاع ما برساند./س
برچسب ها: تکلیف ، آلاینده ، مشخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.