وضعیت بحرانی نویسندگان کتاب دینی

نویسندگان دینی با توجه به کمبود منابع تاریخی مناسب دچار وضعیت بحرانی شدند.

اکبر صحرایی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با منابع تاریخی با موضوع اهل بیت برای دسترسی نویسندگان گفت: ما در حال حاضر منابع تاریخی خوبی برای پرداختن به شخصیت والای اهل بیت (ع) داریم، از آنجا که پرداختن به این حوزه زمان زیاد و دقت بسیاری می‌طلبد، باید این منابع برای نویسندگان حوزه کتب دینی قابل دسترسی باشد و در کنار آن اینکه نویسنده چقدر از ایده و هنر نویسندگی خود استفاده کند، بحث دیگری است.

وی ادامه داد: بهتر است کتب دینی بر اساس منابع قابل اطمینان نگاشته شود؛ زیرا مطالب نوشته شده با به کارگیری احساس و عواطف معمولا ضعیف هستند، بنابراین نیاز به انسجام و برنامه‌ریزی برای ایجاد پژوهشکده‌ها و سازمان‌هایی با همراهی متولیان فرهنگ در این جا ضرورت می‌یابد.

صحرایی با اشاره به مشکلات نویسندگان کتب دینی گفت: یکی از مشکلات نویسندگان دینی میزان جسارت آن‌ها برای پرداختن به این موضوع است؛ به همین دلیل ما به کارهای کلیشه‌ای برمی‌خوریم که پیش از این هم بارها و بارها به آن پرداخته شده است؛ البته مشکلات مادی و پشتیبانی را نمی‌توان نادیده گرفت.

این نویسنده کتب دینی در خصوص ایجاد سازمان‌های پشتیبانی کتب دینی گفت: باید سازمانی باشد که نویسندگان حرفه‌ای را شناسایی کند و منابع مورد نیازشان را در اختیارشان بگذارد. امروزه نویسندگان دچار بحرانی شده‌اند که نمی‌توانند با فراغ بال و بدون هیاهو و بدون در نظر گرفتن مشکلات مادی یک اثر قوی و درخشان خلق کنند. بنابراین نیاز به یک نقشه استراتژیک و ایجاد سازمان‌های پشتیبانی کتب دینی احساس می‌شود تا شاهد تولد کتب دینی فاخر با منابع مستند باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار