در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بیان شد:

شرکت هایدلبرگ پس از 32 سال ماشین‌های به روز خود را به ایران می‌آورد

شرکت هایدلبرگ به عنوان یکی از شناخته‌ترین شرکت‌های تولید کننده ماشین‌آلات مرتبط با صنعت چاپ، پس از 32 سال و در قالب حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ماشین‌آلات به روز خود را به ایران می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران که امروز در اتاق اصناف تهران برگزار شد.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان پس از ابراز خوشحالی نسبت به این که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال نسبت به سال‌های گذشته در وضعیت بهتری برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه از تاریخ دوم دی ماه تا پنجم دی ماه در چهارده سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر متراژ اختصاص یافته به شرکت‌های داخلی 19 هزار متر و متراژ اختصاص داده شده به شرکت‌های خارجی 2 هزار متر است و وسعت فضای ناخالص در بیست دومین نمایشگاه 42 هزار متر است.

رئیس لیتوگرافان افزود: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال نسبت به سال گذشته بیست درصد افزایش داشته و سه سالن 6، 7 و 27 به آن افزوده شدند.

ابوالحسنی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های خارجی ثبت نام کرده در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بیشتر از سال‌های گذشته است و کشورهایی چون آلمان، چین، دانمارک، ژاپن، کره، ایتالیا، سوئد، اتریش، فنلاند،‌ ترکیه، سوئیس و برزیل در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

ابوالحسنی ادامه داد: هم اکنون 750 شرکت داخلی و خارجی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ثبت نام کرده‌اند که 120 تا 130 عدد از آنها خارجی هستند.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تصریح کرد: افتتاحیه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور شرکت هایدلبرگ در بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران اشاره کرد و گفت: این شرکت پس از سی و دو سال برای اولین بار با تمام تجهیزات خود در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حاضر می‌شود و سالنی به آن اختصاص یافته تا بازدیدکنندگان بتوانند ساعت به ساعت با کار ماشین‌های به روز تولید شده توسط شرکت هایدلبرگ آشنا شوند.

ابوالحسنی ادامه داد: اتحادیه چاپخانه‌داران کردستان عراق نیز امسال به طور کامل و در قالب هیئت هشت نفره در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حاضر می‌شوند؛ زیرا به نظر ما کردستان عراق منطقه‌ای است که می‌توان به راحتی در آن بازاری برای محصولات چاپی ایران به وجود آورد.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اکثر شرکت‌های خارجی که در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ثبت نام کرده‌اند، به صورت نمایندگی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند؛ اما کشورهایی چون ترکیه و چین به صورت کشوری اقدام به حضور در این نمایشگاه کرده‌اند.

همچنین عابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در بخش دیگری از نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: در بخش امور بین‌المللی دوره بیست و دوم نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی از شرکت‌های برگزیده بین‌المللی دعوت شده تا با حضور در نمایشگاه تجربیات و دستاوردهای نمایشگاهی خود را در معرض دید قرار داده و ما را با این دستاوردها آشنا کند.

وی ادامه داد: از اهداف برگزاری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق صنعت چاپ ایران و تبدیل این نمایشگاه به نمایشگاهی معتبر در سطح منطقه و جذب 400 میلیون نفر در خاورمیانه اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، آذربایجان و تاجیکستان کشورهای هدف ما در سطح خاورمیانه هستند. البته امسال هیئت‌هایی از کشورهای اسلوونی، اتریش، آلمان، تاجیکستان و کردستان عراق از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بازدید می‌کنند.

عابدینی ادامه داد: امیدواریم که روند رو به رشد نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران در همه سطوح بین‌المللی پایدار باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص وضعیت صادرات دستاوردهای چاپی ایران در دوره پساتحریم گفت: در دوره پساتحریم اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ یکی از موثرترین روش‌ها را شرکت در رویدادهای فرهنگی و ارائه دستاوردهای صنعت چاپ ایران به این رویدادها می‌داند؛ زیرا ما نیاز داریم که بتوانیم خودمان را در سطح بین‌الملل اثبات کنیم.

عابدینی افزود: در این میان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران اهرم بزرگی است که می‌تواند پایگاه بسیار قوی برای ما در سطوح منطقه‌ای باشد و زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تسهیلات نامناسب بانکی و مشکلات لجستیکی را از معضلات صنعت چاپ ایران در دوره پساتحریم دانست.

عابدینی در خصوص خروجی‌های تعریف شده برای بیست و دومین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران نیز گفت: اولویت این است که ما توانمندی‌هایمان را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه بدهیم. البته امید است که بتوان تاریخ برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران را در دوره‌های آینده به گونه‌ای تغییر داد که بازدیدکنندگان خارجی راحت‌تر در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون به دلیل آنکه علاوه بر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه چاپ  و بسته‌بندی، مسئولان نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز در تصمیم‌گیری‌های برگزاری این نمایشگاه تاثیرگذار هستند، باید بگوییم که تاریخ نمایشگاه به نوعی تحمیل شده است.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این امر که کشور ما در گذشته یکی از قوی‌ترین و موفق‌ترین کشورها در زمینه استفاده از تکنولوژی و صنعت روز چاپ بوده، گفت: البته در مقطعی از زمان به دلیل مشکلاتی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ما ایجاد کردند، تعداد محدودی از فعالان داخلی صنعت چاپ توانایی به روز کردن ماشین‌های چاپی خود را داشتند. اما این تعداد محدود نیز در مقایسه با گستردگی صنعت چاپ ایران می‌توانند بسیار رقابتی و توانمند عمل کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ادامه داد: در حال حاضر هم شرکت‌های بزرگ تولید کنندگان ماشین‌آلات چشم به اتفاقات آینده ایران دوختند.

وی اظهار داشت: ما هرگز در زمینه ورود ماشین‌آلات روز صنعت چاپ محدودیتی نداشته‌ایم.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که بسته‌بندی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران چه جایگاهی را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته نام نمایشگاهی است که ایران در زمینه صنعت چاپ برگزار می‌کند و باید بگویم که بسته‌بندی سلولزی و پلیمری در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای دارند. به گونه‌ای که امسال بخش بسته‌بندی پلیمری بر روی سالن‌های خلیج‌فارس و میلاد تمرکز کرده است.

وی افزود: بسته‌بندی بخش عظیمی از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران را به خود اختصاص داده و تفکر ستاد برگزاری این نمایشگاه هم توجه خاص به اهمیت بسته‌بندی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ خاطرنشان کرد: بسته‌بندی بدون چاپ جلوه و جذابیتی خاصی ندارد.

همچنین جلیل غفاری‌رهبر رئیس اتحادیه صحافان در بخش دیگری از نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: ما سعی می‌کنیم که نسبت به سال‌های گذشته نمایشگاه‌ پربارتری داشته باشیم.

وی در خصوص نحوه جانمایی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: اصولا کسی که بیست سال در نمایشگاه حضور داشته تا زمانی که رغبت به حضور در این نمایشگاه را دارد، خواهد ماند و بر اساس رتبه‌بندی‌های انجام شده جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص خواهد داد.

رئیس اتحادیه صحافان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: در خصوص اعتراض برخی از شرکت‌های مایل به حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نیز باید بگویم که ما هم اکنون 21 هزار متر فضا داریم، در صورتی که 35 هزار متر ثبت نامی داشتیم. بنابراین باید قبول کرد که نمی‌توانستیم به همه شرکت‌ها جایگاهی مناسب بدهیم و این مشکل نمایشگاه بین‌المللی تهران است که به ما فضا نمی‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش اعظمی از شرکت‌کنندگان مایل به حضور در سالن‌های میلاد و خلیج فارس هستند؛ البته فضای این سالن‌ها محدود است و نمی‌توانیم همه آنها را در آنجا جا بدهیم.

غفاری رهبر خاطرنشان کرد: در خصوص جایگاه بسته‌بندی در کشور نیز باید گفت اثبات جایگاه این صنعت نیازمند انجام یک فرهنگ‌سازی در کارخانه‌های تولیدی است تا بر اساس آن به بسته‌بندی روز روی بیاورند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار