ارائه تسهیلات مالی ویژه برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون امور بین‌المللی و تبادل فن‌آوری معاونت علمی از ارائه تسهیلات مالی ویژه برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به بسته حمایتی صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان در هیأت عامل صندوق نو‌آوری و شکوفایی کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند علاوه بر درخواست‌های جاری خود برای صادرات محصولات یا تبادل فن‌آوری از تسهیلات این بسته که سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، یارانه سود تسهیلات، تسهیلات حمایت از صادرات، ضمانت نامه بانکی و تسهیلات حمایت از انتقال فن‌آوری است استفاده کنند.

بیرنگ تصریح کرد: به منظور تأمین مالی قراردادهای انتقال فن‌آوری نیز تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال با نرخ سود ترجیحی به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کننده کالا و خدمات معادل 70 درصد ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان در دوره مالی یکسال گذشته به تربیت تا سقف 20 و 50 میلیارد ریال است.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فن‌آوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: برای توسعه بازار صادراتی و طراحی صنعتی مطابق با نیاز و کمک به حل مسائل حقوقی بازارهای خاص خارجی و تقویت حضور نمایشگاهی و معرفی کالا در بازار هدف تسهیلات به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار