گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ خصوصی در حوزه فناوری

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ خصوصی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم و اگر بتوانیم این نیاز را تامین کنیم رشد قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: پدیده نسبتا جدیدی که در کشور ما شروع شده است تشویق جوانان و فارغ‌التحصیلان برای ورود به بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌های آنان است. از این رو باید شرکت‌های دانش بنیان بزرگ خصوصی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در جامعه داشته باشیم. 

وی در ادامه افزود: اگر جوانان نخبه به کارهایی با فناوری بالا نپردازند موجب می‌شوند این کار را در خارج از کشور انجام دهند. این کار در کشور ما جدید است کشورهای دیگر 50 -60 سال است که شروع کرده‌اند و شروع آن از اواخر دوران دانشجویی یا اوایل دوران فارغ‌التحصیلی می‌باشد.
 
سهراب‌پور بیان کرد: باید شرکت‌های نوپا در مراکز رشد دانشگاه‌ها ایجاد شوند و دانشگاه‌ها به آنها جا و فضای کافی بدهد و از آنها حمایت کنند. بسیاری از این شرکتها موفق بوده‌اند بهترین مثالی که برای این شرکت‌های رشد می‌توانیم بزنیم مراکز رشد دانشگاه استنفورد است که شرکت‌های بزرگ و شاخص فناوری دنیا در آنجا مستقر هستند. و جالب این است که دانشگاه استنفورد در هر کدام از این شرکت‌ها سهام دارد و از همین سهام سرمایه گذاری بزرگی را راه انداخته‌اند. ما نیز امیدواریم دانشگاه ما محصولاتی را مانند شرکت‌های غربی راه بیاندازد. 

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بعد از سه چهار سال این شرکتهای نوپا یا خودشان فعالیت می‌کنند یا یک پارک علمی در بومهن که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور است برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته شده است که در آنجا مستقر می‌شوند و فعالیت خود را شروع می‌کنند. 

وی تاکید کرد: به طور طبیعی موانع زیادی وجود دارد باید همه این موانع را تحمل کرد و آن را پشت سر گذاشت آن زمان است که کارهای خوبی توسط این شرکت‌های دانش بنیان رقم خواهد خورد و به محض اینکه مسائل بین‌المللی در کشور هموار شود آینده درخشانی در کشور رقم خواهد خورد. 

وی در پایان عنوان کرد: در زمینه بخش خصوصی باید رشد داشته باشیم و آن زمان است که می‌توانیم افراد را جذب کنیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار