تخریب 5 میلیون و 200 هزار مترمربع اراضی تصرف شده در تهران

نماینده وزیر در امور اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال گفت: در هشت ماه گذشته در تهران هزار مورد حکم اجرای تخریب داشتیم که در مجموع 5 میلیون و 200 هزار مترمربع از اراضی تخریب شد.

تلفنی******** تخریب 5 میلیون و 200 هزار مترمربع اراضی تصرف شده در تهرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین معصوم نماینده وزیر در امور اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال در نهمین هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری در تاریخ 93.12.17 بر این دغدغه‌ها تأکید داشتند و از همه مسئولین خواستار اقدامات قاطع در محیط زیست و اراضی بودند گفت: این سخنان ما را بر آن داشت که این برنامه را پیگیری کنیم زیرا یک دغدغه ملی است و غفلت از آن موجب بروز مشکلات بسیار جدی برای اقتصاد کشور و آیندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته در تهران هزار مورد حکم اجرای تخریب داشتیم گفت: بعضی از موقعیت‌ها خاص بود و اگر این شوراها وجود نداشت ما حتی قادر به برداشتن یک آجر هم نبودیم.

معصوم ادامه داد: مجموع این اراضی 5 میلیون و 200 هزار مترمربع بود.

وی در ادامه گفت: در مازندران و جزیره قشم و کیش هم تصرفات زیادی وجود دارد و می‌بایست اعمالی در جهت حفظ این سرمایه‌ها صورت بگیرد.


معصوم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص هدف نشست گفت: هدف ما این است که با یک وحدت با مسائل زمین‌خواری و محیط زیست مقابله کنیم و برای احقاق این امر نیازمند تعامل جدی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای نابودی این پدیده شوم هستیم.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما قوانین پراکنده‌ای داریم اما این قوانین در رابطه با مجرمان اقدامی موثر است و با گروه‌هایی که حالت باندی دارند توان برخورد نداریم و در این موارد حتما باید قانون‌گذاری صورت بگیرد و راهکار سیستماتیکی داشته باشیم.

وی افزود: این باندها از افرادی که پرونده آنها را بررسی می‌کنند شکایت کرده و این امر موجب تأخیر در رسیدگی خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار