توضیحات اسماعیل آذر درباره یک سوء تفاهم

زبان فارسی 200 سال در کانون حکام فارسی زبان بوده؛ اما این به آن معنا نیست که تاریخ این زبان 200 سال است.

اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های «مشاعره» و استاد زبان و ادبیات فارسی در خصوص نظری که به تازگی در زیر یکی از مصاحبه‌های درج شده از وی در شبکه‌های مجازی گذاشته شده، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در یکی از شبکه‌های مجازی (تلگرام)، خبری از خودم پیرامون زبان فارسی خواندم که متأسفانه خواننده محترم خبر برداشت درستی از آن نکرده‌اند.

وی افزود: خبر این بوده که «زبان فارسی طی هزار سال تاریخ خود فقط 200 سال درکانون حکام فارسی زبان بوده و 800 سال زبان‌هایی که در کانون قدرت بودند زبان‌های عربی، ترکی و ترکی مغولی بودند. با این حال کتاب‌های فراوانی به زبان فارسی نوشته شده و هنوز زبان فارسی در نگین فرهنگ ایرانی می‌درخشد» در صورتی که برداشت کرده بودند که تاریخ زبان فارسی 200 ساله است. این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: از کاربری که از خبر درج شده من برداشت درستی نداشته تقاضا می‌کنم نوشته خود را تصحیح کند.


مشاعره کودکان و نوجوانان پخش می‌شود

آذر در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت‌های حال حاضر خود گفت: مشاعره کودکان و نوجوانان در کمتر از دو هفته دیگر از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا در مجموعه برنامه‌های مشاعره کودکان و نوجوانان به مسائل حکمی و آنچه در زبان فارسی می‌تواند جذابیت داشته باشد، بپردازیم و از این میان می‌توان به گفتار‌ها و حکایت‌های جای گرفته در میان برنامه اشاره کرد.

سخنرانی‌های مرتبط با کتاب و کتابخوان با اقبال عامه مواجه شدند

این استاد زبان و ادبیات فارسی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان استقبال مردم از سخنرانی‌های ایراد شده، پیرامون کتاب و کتابخوانی اشاره کرده و گفت: در ماه گذشته در شهر‌های سیرجان، کرمان، شیراز و گرگان سخنرانی‌هایی پیرامون کتاب و کتابخوانی ایراد کرده‌ام که خوشبختانه با اقبال عامه مواجه شده و حتی در سیرجان در سه جلسه متمادی از صبح تا شب، این سخنرانی‌ها ادامه داشت و مشتاقان کتاب و کتابخوانی استقبال فراوانی داشتند.

آذر خاطرنشان کرد: خبر استقبال چشمگیر مردم از سخنرانی‌های ایراد شده، پیرامون کتاب و کتابخوانی مایه خشنودی است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار