فرماندهی سردار سلیمانی در خط مقدم/ قدرت ایران را دست‌کم نگیرید

«نیروهای سپاه قدس به رهبری تعدادی از افسران عالی رتبه خود از جمله ژنرال سلیمانی در خط مقدم نبرد حضور داشتند. در کنار آنان ...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی تلگراف (Telegraph) چاپ انگلیس در یادداشتی به قلم "کریستوفر بوکر" نویسنده و تحلیلگر سرشناس غربی به بررسی وضعیت سوریه و بازیگران فعال در این میدان پرداخته است.
 
 
آقای بوکر معتقد است، بازیگر اصلی در سوریه، ایران است و نباید توان این کشور به ویژه نیروی قدس سپاه پاسداران را دست کم گرفت.
وی که تصویری از سردار سلیمانی در کنار اشغال سفارت انگلیس پس از فتنه 88 را برای یادداشت خود برگزیده است تاکید می کند، حضور سرداران عالی رتبه سپاه قدس در خط مقدم همچون سردار سلیمانی مانع از سقوط حکومت اسد و دستیابی غربی ها به اهدافشان شده است.
 
 
در ادامه این نوشتار می خوانیم: در سوریه، نیروهای مختلفی در کنار یا در برابر یکدیگر قرار گرفته اند اما نباید بازیگر کلیدی این میدان یعنی ایران را فراموش کرد.
 
 
دیلی تلگراف افزود: ما می دانیم که روسیه طرفدار اسد و دشمن داعش و دیگر گروه های شورشی سوریه است؛ ترکیه نیز در مقابل اسد، داعش، روسیه و کردها قرار گرفته و کردها علیه اسد، داعش و ترکیه می جنگند. در همین حال، ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش می جنگند اما از کردها، ترکیه و گروهای شورشی سوری (غیر از داعش) حمایت می کند.
 
 
این روزنامه انگلیسی ادامه داد: اما یک بازیگر بسیار مهم دیگر در سوریه وجود دارد که گاهی در ارزیابی ها مورد غفلت قرار می گیرد. این بازیگر، قدرتی بزرگ در منطقه است که بدون حمایت نظامی آن، اسد مدت ها پیش از بین رفته بود.
 
 
دیلی تلگراف نوشت: حکومت روحانیون شیعه در ایران به حمایت از اسد برخواسته و از زمانیکه کشور سوریه تقسیم شده و دچار جنگ داخلی شد، حامی اصلی اسد، نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.
 
 
دیلی تلگراف طبق روش مرسوم در برخی رسانه های غربی، حمایت تهران از گروه های مقاومت در منطقه همچون حزب الله و حماس را برنتابیده و ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند.
این روزنامه به ادعای اخیر مطرح شده توسط گروهک تروریستی منافقین، مبنی بر زخمی شدن سردار سلیمانی در سوریه نیز اشاره کرده اما آن را تایید یا رد نکرده است.
 
 
این نوشتار در پایان با اشاره به تلاش ناکام غرب برای سقوط حکومت اسد از راه تضعیف ارتش این کشور آورده است: از زمانیکه ارتش اسد ازهم پاشیده شد، نیروهای سپاه قدس به رهبری تعدادی از افسران عالی رتبه خود از جمله ژنرال سلیمانی در خط مقدم نبرد حضور داشتند. در کنار آنان 25.000 نفر از نیروهای حزب الله لبنان ایفای نقش کرده و نیروهایی از افغانستان و پاکستان نیز جنگیده اند.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سرداراسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
خدا سردار مان را حفظ کند
آخرین اخبار