نظرسنجی: یک سوم آمریکایی‌ها حامی اقدامات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد شکاف حزبی عمیقی میان جمهوریخواهان و دموکرات‌های آمریکا بر سر مسئله فلسطین وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نتایج یک نظرسنجی، که به تازگی در واشینگتن انجام شد، نشان می‌دهد بیش از یک سوم آمریکایی‌ها منتقد سیاست‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هستند. آن‌ها به همین دلیل از اقدامات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در قالب تحریم مالی یا به اشکال دیگر حمایت می‌کنند.


گزارش مذکور با عنوان «عقاید آمریکایی درباره خاورمیانه و اسرائیل،» همچنین حاکی از شکاف حزبی عمیق میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها است. دو حزب بر سر این مسئله اختلاف دارند که کدام طرف، فلسطین یا رژیم صهیونیستی، را باید به دلیل متوقف شدن مذاکرات صلح مقصر دانست.


این نظرسنجی که با مشارکت  هزار و 738 آمریکایی انجام شده است نشان می‌دهد دموکرات‌ها و جوانان از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، در ارتباط با ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی ناراضی هستند. این در حالی است که بیشتر افراد مسن‌ و جمهوری‌خواهان، طرفدار سیاست‌های نتانیاهو هستند و فلسطین را دلیل شکست مذاکرات می‌دانند.


مؤسسه «بروکینگز» نتایج این نظرسنجی را روز جمعه و در آستانه نشست انجمن «سابان» منتشر کرد. نشست مذکور، هر ساله با حضور سیاستمداران آمریکایی و صهیونیست برای بررسی تحولات خاورمیانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار