نفوذ هوای سرد با کاهش دمای 5 تا 15 درجه‌ای در چهار منطقه از کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز با کاهش دمای 5 تا 15 درجه‌ای در چهار منطقه از کشور استا‌ن‌های شمالی شاهد بارندگی‌های نسبتاً شدیدی به شکل برف خواهند بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب و هوای امروز کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیشیابی هواشناسی از امروز با نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی شاهد کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور بین 10 تا 15درجه کاهش دما رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پیامد نفوذ هوای سرد و کاهش دما در مناطق ذکر شده بارندگی‌های نسبتاً شدیدی را دراستان‌های شمالی و مواج شدن دریای خزر را به همراه خواهد داشت، که در اکثر مناطق شمالی این بارش‌ها به شکل برف رخ خواهد داد.

گودرزی تصریح کرد: در پی بارندگی‌های نسبتا شدید برف در استان‌های شمالی؛ مناطق شمال غرب و غرب کشور در احاطه وزش باد شدید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت هوای امروز تهران گفت: امروز آسمان تهران ابری، همراه با بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر را پیش رو خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار