ساز و کار خرید کتاب به ساماندهی نیاز دارد

ساز و کار خرید کتاب به ساماندهی نیاز دارد و باید مشخص باشد که بر مبنای کدام ملاک و معیار کتا‌ب‌ها از ناشران خریداری می‌شود.

حمیدرضا شکارسری شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارزشمند بودن نفس خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساز و کار خرید کتاب به ساماندهی نیاز دارد و باید مشخص باشد که بر مبنای کدام ملاک و معیار کتا‌ب‌ها از ناشران خریداری می‌شود. متاسفانه ملاک و معیارهای انتخاب کتاب، برای خرید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نویسنده‌ها مشخص نمی‌شود.

وی افزود: مسئله مهم در خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این است که خرید کتاب به همه کتاب‌ها و شاعران و نویسندگان تعلق نمی‌گیرد. مشخص بودن ملاک و معیار و شاخص خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهمیت دارد.

این شاعر با اشاره به آنکه خرید کتاب گردش بازار آن را به همراه دارد، اظهار داشت: این کار برای ناشر و نوسنده نفع اقتصادی دارد، حال اینکه بعدها بر سر آن کتاب‌های خریداری شده چه می‌آید و به چه نحوی به مخاطب می‌رسد بحث دیگری است. به نظرم این که در نهایت برخی کتاب‌ها به صورت پکیج‌هایی بی‌اهمیت به مدعوین ارائه می‌شوند، ارزش کتاب و کتابخوانی را پایین می‌آورد.

شکارسری ادامه داد: این مسئله که کتاب‌ها در کدام کتابخانه‌ عمومی ارائه می‌شود و تا چه حد مخاطبان جدی شعر در آن حضور دارند، نیز از جمله مواردی است که در خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به آن توجه کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار