کتاب‌ها گزینشی خریداری می‌شوند

انتخاب ناشران برای خرید کتاب، به صورت گزینشی انجام می‌شود.

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه خرید کتاب از سوی ناشران شامل تمام آن‌ها نمی‌شود، گفت: انتخاب ناشران برای خرید کتاب به صورت گزینشی انجام می‌شود و تمام آن‌ها را در بر نمی‌گیرد. در نتیجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه انتخاب ناشر برای خرید کتاب محدودیت دارد و تنها کتاب‌های عده خاصی را می‌خرند.

این شاعر با اشاره به آنکه تاکنون کتاب وی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری نشده است، اظهار کرد: کتابم با عنوان «وطنم ابراهیم» با وجود آنکه در دسته کتاب‌های خوب قرار داشت، از ناشر آن خریداری نشده بود، می‌توانم ادعا کنم که انتخاب کتاب‌ها برای خرید به صورت گزینشی انجام می‌شود.

سهرابی‌نژاد ادامه داد: کتاب‌های برخی برای خرید کتاب انتخاب نمی‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کتاب‌های تمام ناشران را خریداری کند و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهد.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید تنها از کتابخانه‌های خاصی کتاب بخرد، زمانی یک ناشر عنوان می‌کند کتابش به چاپ بیست و پنجم رسیده است. این مسئله جای سؤال دارد.

این شاعر با اشاره به چگونگی خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد برای خرید 30 هزار جلد کتاب اقدام کند، بهتر است این کار را از 30 تا 40 ناشر انجام دهد و تمام ناشران را در بربگیرد. خرید کتاب باید فراگیرتر شود و برای انتخاب آن به صورت گزینشی عمل نکنند.

سهرابی‌نژاد، افزود: بسیاری از ناشران، کارهای خوبی دارند و جزو ناشران خوب کشور محسوب می‌شوند؛ اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن‌ها را برای خرید کتاب انتخاب نمی‌کند و تنها عده‌ای خاص، ناشر برتر شناخته می‌شوند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار