در گفتگو با سی‌ان‌ان؛

وزیر دفاع فرانسه: داعش هیولایی است با دو چهره متفاوت/داعش را نابود می‌کنیم

"ژان ایو لودریان" ضمن محکوم کردن جنایات داعش خواستار مقابله با وحشیگری‌های این گروه تروریستی شد.

وزیر دفاع فرانسه: داعش هیولایی است با دو چهره متفاوت/داعش را نابود می‌کنیم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ژان ایو لودریان،" وزیر دفاع فرانسه در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: گروه تروریستی داعش از مدتها پیش فرانسه را دشمن خود می دانست. ژان ایو لودریان در گفتگو با کریستین امانپور گفت:« داعش هیولایی است که دو چهره دارد. از یک طرف می خواهد خلافت کند و اراضی در اختیار داشته باشد و از طرف دیگر یک گروه تروریستی است که می خواهد در اروپا ایجاد ترس و وحشت کند ، البته نه فقط در اروپا بلکه در سراسر دنیا. آنها در تونس، مصر، روسیه، ترکیه و فرانسه حمله تروریستی انجام داده اند. ما همه ابزارهای لازم برای حفاظت داخلی در فرانسه را بطور قابل توجهی تشدید کرده ایم.»

وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به سوالی درباره نقشه راه برای از بین بردن داعش گفت: « ما داعش را نابود می کنیم. آنها دشمن ما هستند. برای نابود کردن داعش همه باید با هم همکاری کنیم. ما باید حملات هوایی علیه داعش را تشدید کنیم. در دیداری که هفته گذشته با "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا داشتم دو طرف در مورد لزوم تشدید حملات هوایی توافق داشتیم. البته همانطور که اشتون کارتر هم گفت حملات هوایی به تنهایی برای نابود کردن داعش کافی نیست و باید اقدامات زمینی هم انجام شود. ما باید درباره آنچه در لیبی اتفاق می افتد هوشیار باشیم. اگر اجازه دهیم داعش به سرعت گسترش پیدا کند، آنها می توانند کنترل اراضی نفت خیز در لیبی را به دست بگیرند.» 

او درباره موضع فرانسه در قبال نیروهای بشار اسد برای جنگ علیه داعش گفت:«موضع فرانسه تغییر نکرده است. اگر انتقال قدرت در سوریه انجام شود این موضع قابل تغییر است.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار