ایمانی:

نوع مواجهه دولت با منتقدین در میزان اعتماد عمومی موثر است

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت گفت: نوع مواجهه دولت با منتقدین در میزان اعتماد عمومی موثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر ایمانی عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در نشست "اعتماد؛ دولت و ملت" که عصر امروز (9 آذر ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره نقش احزاب و رسانه‌ها در اعتمادآفرینی میان دولت و ملت با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار امسال بر این بود که اگر بحث اعتماد دولت و ملت میسر شود راهی برای همدلی و همزبانی میان دولت و ملت فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد بین دولت و ملت نظری و تئوریک است و مختص کشور ما نیست، افزود: یکی از عواملی که در اعتماد ملت به دولت موثر است بحث اقناع افکار عمومی از سوی دولت است زیرا دولت‌ها باید افکار عمومی را برای اجرای سیاست‌هایشان اقناع کنند تا مردم با سیاست‌های دولت همراه شود.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت اظهار داشت: برای ایجاد اعتماد از سوی مردم نسبت به دولت، باید مردم این احساس را داشته باشند که دولت به دنبال رفع مشکلات و تنگناهای کشور است نه به دنبال منافع خودش.

ایمانی تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند دولتها در پی منافع و تحقق خواسته های آنها هستند حتی اگر این خواسته ها به ضرر دولت باشد.

وی با بیان اینکه فساد مانند موریانه درخت میان دولت و مردم را می‌خورد، گفت: فساد در زمینه‌های مختلف به روابط میان دولت و مردم آسیب وارد می‌کند.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در ادامه تصریح کرد: نوع مواجهه دولت با منتقدین در میزان اعتماد عمومی بسیار موثر است، اگر دولتها با منتقدین خودشان برخوردهای تحقیرآمیز داشته باشند و نقطه نظرات آنها را استماع نکنند اعتماد ملی آسیب می‌بیند و رابطه میان دولت و مردم مخدوش خواهد شد.

ایمانی با بیان اینکه با ارتقاء جایگاه منتقدین در جامعه سیاسی، میزان اعتماد به دولت‌ها افزایش می‌یابد، گفت: در بحث اعتماد، دولت‌ها به ملت و همچنین به توانایی‌ها و ابتکارات مردم اعتماد نمی کنند و معمولا ملتها به دولت‌ها اعتماد می‌کنند همانگونه که در 37 سال گذشته عموما مردم به دولت ها اعتماد داشته اند.

وی  با بیان اینکه اعتماد ملی با توجه به رسانه‌ها و احزاب افزایش می‌یابد، تاکید کرد: ما در کشورمان احزاب کارآمدی نداریم و احزاب بیشتر در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی میان دولت و ملت دارند، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید منتقد صحیح باشند و نه تخریب کننده و مجیزگوی، رسانه‌های طرفدار نقاط ضعف دولت را نمی‌بینند و رسانه‌های منتقد نقاط قوت دولت را نمی‌بینند و بر همین اساس، رسانه ها نقش اعتماد سازی را به خوبی ایفا نمی‌کنند و همچنین در بحث فساد نیز بسیار عملکرد ضعیفی دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار