سی ان بی سی: تبلیغات جذب نیروی داعش فرا‌زمینی شده است

کارشناس ضد تروریسم شبکه سی ان بی سی، نشانه‌هایی از تظاهر به فرازمینی بودن را در تبلیغات داعش کشف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اوان کلمن" کارشناس ضد تروریسم در مصاحبه با سی ان بی سی اظهار داشت: تبلیغات جذب نیرو بوسیله داعش از اهمیت بالایی برخوردار است این گروه تروریستی برای شستشوی مغزی جوانان به راه‌های متنوعی متوسل شده است که دیگر به وعده‌های مذهبی و بشارت دادن برای ورود به بهشت محدود نمی‌شود. داعش از تبلیغاتی برای فرازمینی بودن اعضای این گروه استفاده می‌کند. 

تبلیغات استفاده شده در اروپا به شکلی است که اعضای داعش مانند "بتمن" دارای قدرتی فرازمینی هستند. نیروهای تازه وارد به برچیدن ظلم و ستم در جهان فراخوانده می‌شوند و این جوانان که لزوما مذهبی نیز نیستند تصور می‌کنند منجی انسان‌های ستم‌کشیده جهان هستند.

حملات تروریستی در پاریس نشان داد، عاملان اصلی این جنایت که 132 کشته برجای گذاشت، افراطی‌های مذهبی نبودند. آنها از اقلیت‌های مذهبی با شان پایین اجتماعی در بلژیک و فرانسه بودند که می‌توان در پشت اقدام جنون‌آمیزشان رگه‌هایی از انتقام‌جویی را مشاهده کرد.

کلمن در ادامه افزود: عاملان تروریستی که بوسیله پلیس دستگیر و یا کشته شدند هیچ سابقه مذهبی پررنگی ندارند؛ اما تقریبا همگی دارای سوابق کیفری و پیشینه اعمال خرابکارانه بودند. داعش از ترفندهای متفاوتی برای جذب نیروهای عرب، اروپایی و یا آمریکایی استفاده می‌کند. هرکدام از این نیروها دارای قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند. دیگر لزومی ندارد تمام نیروهای جدید داعش با این گروه تروریستی ارتباطی مستقیم داشته باشد و یا از جانب سرکرده‌های داعش مورد آموزش نظامی قرار بگیرند. محدوده فعالیت داعش گسترده‌تر از آموزش‌های نظامی در قلمرو تحت فرمان این گروه تروریستی شده است.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار