سی‌ان‌ان: اوباما با فلسفه گاندی چه خواهد کرد؟

سی‌ان‌ان در پایگاه اینترنتی خود حمایت اوباما از فلسفه گاندی را زیر سؤال بُرد و نوشت در شرایط کنونی اوباما چگونه می‌تواند حامی صلح باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا پیش از آنکه سناتور کنگره شود، آشکارا از اعتقادات اخلاقی خود که ریشه در فلسفه "گاندی" و "مارتین لوتر کینگ جونیور" داشت، سخن می‌گفت. وی حتی در دوران ریاست‌جمهوری، احترام بیشتری برای آنها قائل بود. "اوباما" پس از سفر خود به هند در سال 2010 (1389) گفت: من در طول زندگی ، بویژه در زندگی کاری، به عنوان نماینده فقرای شهر، همیشه از زندگی گاندی، از درس‌های ساده و عمیق او الهام گرفته ام. سخنان او حتی واعظ جوان کشور ما، مارتین لوتر کینگ، را نیز متأثر کرده است.

اما اوباما برخلاف گاندی و مارتین لوتر، رئیس‌جمهور آمریکا است، دنیای آزادی که نبود خشونت همیشه نمی‌تواند یک راه‌حل در آن باشد. وی هم اکنون در باتلاق خاورمیانه گیر افتاده است. داعش با حملات تروریستی اخیر خود از جمله سقوط هواپیمای روسیه و حملات پاریس، هدف خود را بطور کامل روشن کرده است.

معمای سختی که اوباما با آن روبروست، این است: دشمنِ دشمنِ اوباما باید دوست او شود. به عبارت دیگر مبارزه با داعش به معنای حمایت از "بشار اسد" و "ولادیمیر پوتین" خواهد بود. مسئله این است: اوباما باید کدام دشمن را انتخاب کند؟ وی مانند "گاندی" و "لوتر" به صلح و نبود خشونت معتقد است؛ اما برخلاف آنها، وی هر روز و بطور مستقیم با تروریست‌های خونخواری مانند داعش سر و کار دارد. حال "اوباما" در این شرایط چه خواهد کرد؟

جهان در حال تغییر است، در حال حرکت به سوی ناامیدی، خشونت در حال افزایش است؛ حال اوباما با فلسفه گاندی و لوتر در این شرایط چه تصمیمی خواهد گرفت؟


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار