طباطبایی خبر داد :

پایش فعالیت های استعدادیابی40 فدراسیون ورزشی از هفته آینده

مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف اصلی ارزیابی اولیه ،نهادینه کردن روش ها و رویه ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت، و پس از آن تبیین وضیعت مطلوبتردر ادامه فرایند استعدایابی است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛رامین احمدی طباطبایی اظهار داشت:با توجه به نگاه ویژه محمود گودرزی به بخش استعدادیابی، این دفتر با بر نامه ریزی مدون خود و با هماهنگی سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی فعالیتهای استعدادیابی را در دو بخش استانها (مراکزورزش قهرمانی وکانونهای استعدادیابی) و فدراسیون های ورزشی با جدیت کامل پیگیری می کند.

وی در خصوص اهم شاخص های ارزیابی فدراسیونهای ورزشی بیان داشت:ارزیابی عملکرد ورزش قهرمانی و توسعه آن،نیازمند نگرش نوین حرکاتی بنیادین تدوین شاخص های ارزیابی است که دربخش استعداد یابی شامل شناسایی وکشف، جذب، پرورش و نگهداری مستعدین است که پس ازتدوین وارسال آن در اوایل مرداد سال جاری به فدراسیونهای و در راستای برگزاری نخستین نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی این بستر فراهم شد که تا فعالیت ها استعدادیابی فدراسیون های ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر استعداد یابی وتوسعه ورزش قهرمانی در ادامه گفت: نتایج ودستاورد این ارزیابی، ملاک عمل در رده بندی فدراسیونهای ورزشی ، توزیع اعتبارات و سایر منابع است وطبق هماهنگی با فدراسیونها مقررشده این ارزیابی در طول سال دو بار انجام گیرد که اولین مرحله ان از هفته آینده شروع خواهد شد .

او توضیح داد که که هدف اصلی ارزیابی اولیه ،نهادینه کردن روشها و رویه ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت ، و پس از آن تبیین وضیعت مطلوبتردر ادامه فرایند استعدایابی است .

وی درخصوص محتوا وزمان ارزیابی گفت :کارشناسان این دفتر در بخش استعدادیابی، فدراسیونها را در پنج بخش اصلی که شامل ساختار و تشکیلات ، شناسایی ، جذب ،پرورش ، نگهداری مستعدین که هر کدام از آنها شامل بخشهای فرعی ایست مورد ملاک ارزیابی قرار خواهند داد.

طباطبایی ادامه داد : در همین رابطه 14 کارشناس دفتر در قالب 4 تیم کاری و پس از هماهنگی با معاون توسعه ورزش قهرمانی این مهم را انجام خواهد داد .

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار