زهرا طالب‌زاده: در خانه هر ایرانی باید یک دار قالی برقرار باشد

نگاه هنری مردم نسبت به فرش نگاهی ارزشی و قابل احترام است.

زهرا طالب‌زاده کارآفرین و مدرس فرش‌بافی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: من به عنوان یک کارآفرین و تولید کننده فرش دلم می‌خواهد حمایت بیشتری از این هنر و صنایع دستی کشور شود چرا که هنرجویانی که به این رو می‌آورند و با انگیزه کار می‌کنند امید دارند که محصول تولیدی‌شان بهترین قیمت‌ها در بازار فروخته شود ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد به عنوان مثال وقتی در خانه‌ای 3 تابلو فرش بافته می‌شود حق‌الزحمه کافی به بافنده داده نمی‌شود مجبور می‌شود تا تابلوها را در خانه نگه دارد.
 
وی افزود: خیلی خوب است که امتیاز ویژه‌ای برای بافنده‌ها در نظر گرفته شود و تولیدات آنها به قیمت خریداری شود که اگر این اتفاق بیفتد بی‌شک بازار فرش از رکود خارج خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بحث فروش در هنر فرش بسیار اهمیت دارد چرا که وقتی بافنده ببیند تابلویی که زمان زیادی برای آن‌ آن گذاشته باید مدت‌ها بماند و در نهایت به نصف قیمت فروش رود دل‌زده می‌شود سراغ دار قالی نمی‌رود.
 
طالب‌زاده یادآور شد: در شرایط این چنینی تولید داخلی افت می‌کند و نبود حمایت کافی و اتحادیه‌ای که نظارت داشته باشد و آثار خود را به قیمت بخرد بافنده‌ها را کم کار می‌کند.
 
وی اظهار داشت: به اعتقاد من جذب هنرجو در زمینه فرش خوب بوده و افراد زیادی به این هنر علاقه نشان می‌دهند و جذب این وادی می‌شوند. فراخوان‌های موسسات آزاد خود سازمان میراث فرهنگی فاکتور ثبت و مهمی است که خوشبختانه فعالیت در این عرصه را برای هنر هموار می‌سازد با توجه به اینکه فرش هنر اصیل ما است باید در خانه هر ایرانی یک دار قالی برقرار باشد و هر کس به سهم خود در این وادی فعالیت کند.
 
وی گفت: نگاه هنری و ارزشی به فرش از جانب مردم رضایت‌بخش است اما متاسفانه شبکه‌های مجازی سرگرمی‌های این چنینی افراد به ویژه جوانان را از روی آوردن به هنر اصیل و زمان گذاشتن برای آن باز می‌دارد.
 
طالب‌زاده در پایان تصریح کرد: کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ها و مطبوعات در توجه بیشتر مردم به این هنر تاثیر دارد و نباید از آن غافل شد.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار