اردبیل؛

تخصیص اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور

معاون پارلمانی وزیر جهادکشاورزی از اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید خلیل آقایی گفت: دولت تدبیر و امید بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند که کشاورزان می‌توانند با شرایط ویژه از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: در دولت یازدهم تمام تلاش و کوشش بر این است تا تبدیل اراضی دیم به آبی با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری انجام شود تا راندمان تولید افزایش یابد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی افزود: با توجه به ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی در کشور سعی بر خودکفایی و استقلال تولید است که از گام‌های اساسی و جدی در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

آقایی گفت: وزارت جهادکشاورزی در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و طرح‌های مناسب در تغییر الگوی کشت هیچ محدودیتی ندارد و حتی به متقاضیان تسهیلات یارانه‌دار نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه استان‌های کشور طرح‌های توسعه‌ای آب و خاک با جدیت دنبال شده و از توان و ظرفیت نیروهای متخصص و مهندسان کشاورزی نیز استفاده می‌شود، بیان کرد: ما با جلب 8 هزار نفر از مهندسان کشاورزی و بکارگیری این نیروها در مناطق روستایی و دهستان‌ها درصدد راه‌اندازی یک جهاد مقدس در حوزه تولید هستیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.