اردبیل؛

افزایش ورود دانشجویان به رشته پرستاری در دانشگاههای کشور

معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش ورود دانشجویان به رشته پرستاری در دانشگاههای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد آقاجانی گفت: در حال حاضر تعداد پرستاران آموزش دیده نیز که در انتظار اشتغال هستند در کشور بسیار کم بوده ولی ورود دانشجویان به رشته پرستاری در دانشگاه‌های کشور افزایش یافته است.

وی افزود: برای اینکه خدمات رسانی به صورت مطلوب و استاندارد در بیمارستان‌های کشور انجام شود باید تعداد پرستاران موجود به 50 درصد افزایش یابد که باز هم این مقدار از شاخصه‌ها و استانداردهای بین‌المللی کم است.

معاون وزیر بهداشت از اشتغال 9 هزار پرستار به صورت قراردادی در بیمارستان های کشور خبر داد و افزود: متاسفانه دولت در استخدام پرستاران با محدودیت مواجه است و در این راستا نیز وزارت بهداشت و درمان نیز این محدودیت را دارد.

آقاجانی با اشاره به اینکه هم اکنون بیمارستان‌های کشور نیاز مبرمی به جذب پرستاران جدید دارد، بیان کرد: نیاز است در این راستا دولت نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد تا در خدمات رسانی به بیماران بهتر عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و وزارت بهداشت به دلیل کمبود اعتبارات در استخدام پرستاران با مشکل جدی روبه‌رو است، افزود: باید در این زمینه با توجه به نیروهای موجود در بیمارستان‌ها خدمات خود را به نحو شایسته‌ای ارائه دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.