فتح‌اللهی: عدم پرداخت وام بافت فرسوده در سال 94

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران سالانه 35 هزار فقره وام نیاز است که در سال جاری برای کلان شهر تهران تنها 15هزار فقره در نظر گرفته‌ شده است.

فتح‌اللهی: عدم پرداخت وام بافت فرسوده در سال 94عباداله فتح‌اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 30 درصد از بافت‌های فرسوده تهران نوسازی شده است، اظهار کرد: در مقایسه با کل کشور که حدود 10 درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی شده است، تهران وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی افزود: هرگاه وام‌های نوسازی بافت‌های فرسوده به راحتی و در تعداد بالا به شهروندان پرداخت شده نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت بیشتری برخود گرفته است.

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه حدود 15 درصد جمعیت شهر تهران در بافت فرسوده سکونت دارند، تصریح کرد: دولت مصوب کرده برای نوسازی بافت‌های فرسوده سالانه 300 هزار فقره وام داده شود اما در سال 94 هنوز یک فقره وام هم داده نشده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: راه‌اندازی و تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به دبیری سازمان نوسازی در سطح دولت و شهرداری و همچنین راه اندازی و تشکیل کمیته‌های هماهنگی این ستاد در سطح مدیریت شهری و راه‌اندازی دفاتر خدمات نوسازی در سطح مردمی از جمله رویکردها و سیاست‌های سازمان نوسازی در جهت تحقق اهداف و مأموریت‌های نوسازی پایتخت است.

وی مداخله مستقیم و تصدی‌گری شهرداری، وزارتخانه و دستگاه‌های دولتی در نوسازی بافت‌های فرسوده را سهمی مهلک دانست و افزود: سازمان نوسازی شهر تهران رویکرد مدیریت هماهنگ را برای نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت در پیش گرفته است.

فتح‌اللهی تأکید کرد: در حال حاضر جمعیت ساکن بافت فرسوده در پایتخت حدود یک میلیون و 125 هزار نفر است.

وی در پایان گفت: پرداخت وام‌ها به مثابه خونی در رگ نوسازی بافت ‌های فرسوده است. که در همین راستا هرگاه وام‌های نوسازی بافت‌های فرسوده به راحتی و در تعداد بالا به شهروندان پرداخت شده نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت بیشتری به خود گرفته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار