مرمت و بازسازی برج آزادی بر عهده کدام سازمان است؟

بنای تاریخی یادآور روزهای انقلاب، این روزها با بی مهری مسئولان رو به فرسودگی است.

مرمت و بازسازی برج آزادی بر عهده کدام سازمان است؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برج آزادی شناسنامه این کلان شهر شلوغ است که در دهه‌ گذشته شاهد رویدادهای متفاوتی بوده و به عنوان نماد پایتخت کشورمان،‌ توسط حسین امانت معمار معروف طراحی و در سال 48 عملیات ساخت آن آغاز شد.

معماری برج آزادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، ساسانی و اسلامی است و در محوطه زیرین آن چندین سالن نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد.

 این برج که در سال بهره برداری خود یعنی سال 50، شهیاد نام داشت، اکنون 45 ساله و به عنوان نماد انقلاب اسلامی و آزادی ملت ایران تلقی می‌شود حالا با گذشت زمان نیازمند بازسازی و مرمت شده است.

در تمام دنیا، ایران را با تصویر این بنا می‌شناسند و حالا به علت بارندگی ها و گذر زمان فرسوده شده و مورد بی مهری قرار گرفته و مسئولان با بی توجهی خود تاکنون اقدامی در جهت مرمت و بازسازی آن انجام نداده اند. و این در حالی است که احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره تاکید می کند: تذکرات بسیاری در جلسات شورای شهر مبنی  بر فرسوده شدن این بنا به اعضای شورای شهر داده شده بود.

در هفته‌های اخیر غلامحسین شاه علی مدیر برج آزادی مجموعه خبر از ریزش بخشی از سقف برج آزادی داد.
 
گفته می شود بازسازی و مرمت این برج تاریخی بر دوش شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار دارد اما این در حالی است که هیچ یک از این سازمان‌ها این مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرند و از پذیرش آن شانه خالی می کنند.

* وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مالک پروژه برج آزادی

با وجود اینکه برج آزادی جزء میراث فرهنگی ثبت شده است ولی تاکنون شهرداری در مورد بازسازی آن اقدامی انجام نداده و این در حالی است که شهرداری، مالک این پروژه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌داند.

علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران در این باره می‌گوید: بهسازی محوطه اطراف برج آزادی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و مرمت خود برج آزادی در صورت مرتبط به شهرداری، وظیفه سازمان زیباسازی است.

با وجود اینکه کمتر از چند ماه در آستانه دهه مبارک فجر هستیم، مرمت و بازسازی برج آزادی همچنان مانند توپ بین مسئولان و سازمان ها پاسکاری می‌شود و هیچ کدام از ارگان های ذیربط مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

طبق گفته عضو شورای اسلامی شهر جلساتی با حضور مسئولان مرتبط برای مرمت این برج انجام و مقرر شده تا پایان دی ماه و قبل از برگزاری مراسم دهه فجر کار مرمت آن به پایان برسد.

امید است این حرف صحت داشته باشد تا این بنای تاریخی که به عنوان دروازه ورودی تهران که زیبایی و عظمت آن گردشگران را شگفت زده می‌کند و بسیاری از آن‌ها نیز در بدو ورود بنا عکس می‌گیرند، بازسازی و مرمت شود تا برای نسل آینده نیز بازگوی وقایع و روزهای انقلاب را تداعی کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار