ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدامات تروریستی اخیر در پاریس با هدف گسترش اسلام‌ستیزی انجام شده است

مسؤل امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اقدامات تروریستی داعش در پاریس با هدف گسترش اسلام‌ستیزی انجام شده است.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر تروریستهای داعش در پاریس اظهار داشت: فرانسه حمایت‌ها و کمک‌های زیادی به تروریست‌ها در سوریه کرده است، همچنین تعداد زیادی از تروریست‌ها در منطقه از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: هرقدر که فشار بر روی گروهک تروریستی داعش از طریق ائتلاف ایران، لبنان، سوریه و روسیه افزایش می‌یابد، این گروهک واکنش تندی نسبت به کشورهای غربی نشان می‌دهد تا آنها را وادار کند که در مذاکرات احتمالی با نمایندگان دولت قانونی سوریه و همچنین معارضان، امتیازی به موافقان بشار اسد ندهند.

ترقی افزود: ممکن است اقدامات تروریستی در پاریس مانند ماجرای 11 سپتامبر نیویورک با هماهنگی فرانسوی‌ها با تروریست‌ها صورت گرفته باشد تا زمینه حمله و دخالت همه جانبه برای از بین بردن زیرساخت‌های سوریه فراهم شود.

مسؤل امور بین‌الملل حزب مؤتلفه با بیان اینکه تروریست‌ها با رقم زدن ماجراهایی نظیر حوادث پاریس قصد بهره‌برداری سوء دارند، تصریح کرد: آنها می‌خواهند از طریق اقدامات تروریستی، اسلام‌هراسی را گسترش داده و محدودیت‌هایی برای مسلمانان و طرفداران اسلام در فرانسه و اروپا ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط آمریکا بر سر دوراهی قرار گرفته است، ادامه داد: آمریکا قصد دارد تروریسم و نا امنی در کشورهای سوریه، عراق، لیبی و ... استمرار داشته باشد و دولت‌هایشان با اینگونه مسائل درگیر شوند تا امنیت اسرائیل حفظ شود.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: در بیانیه وین بر مقابله با تروریست‌ها تأکید شده اما آنچه مسلم است اینکه آمریکا هیچگونه اقدام عملی و جدی علیه داعش نخواهد کرد زیرا استراتژی این کشور پرورش و حمایت از تروریست‌ها برای ایجاد جنگ و ناآرامی در دیگر کشورهاست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار