استقبال هنرمندان از کمپین حضور در کتابفروشی‌ها

جمعی از هنرمندان مطرح کشور به فراخوان حضور در کتابفروشی‌های سراسر کشور و خرید کتاب پیوستند. بازیگران سینما و اهالی فرهنگ و هنر اعلام کردند روز پنج شنبه 28 آبان به کتابفروشی‌ها می‌روند و کتاب می‌خرند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی چند روز پیش با انتشار فراخوانی از اهالی فرهنگ و هنر و مردم خواست روز پنجشنبه ۲۸ آبان که آخرین روز هفته کتاب است، به کتابفروشی‌ها رفته و کتاب بخرند. او در این بیانیه آورده است: متاسفانه با پدیده تعطیلی کتابفروشی‌ها روبرو هستیم. اگر کتابفروشی‌ها کم رونق شوند، همه زیان می‌بینیم. کل کشور زیان می‌بیند. آینده ما در گرو رونق امروز کتابفروشی‌هاست. باید همه کمک کنیم که رونق به کتابفروشی‌ها بر گردد.

در پی انتشار این فراخوان، منیژه حکمت، محمدرضا گلزار، مهتاب کرامتی، لوریس چکناواریان، سالار عقیلی، حریر شریعت زاده، بهاره رهنما، سحر زکریا، لاله صبوری، نادر سلیمانی، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، پگاه آهنگرانی، سحر دولتشاهی، محمد علیپور، امین تارخ،  محمد معتمدی، بهروز صفاریان، محمد صالح اعلا، حسین توتونچیان(رئیس موسسه فرهنگی هنری ققنوس) به این کمپین پیوستند.

همچنین حمید رضا نوربخش، دکتر محمد سریر و جمعی از اهالی خانه موسیقی نیز اعلام کردند که از این حرکت فرهنگی حمایت کرده و پنج شنبه 28 آبان با حضور در کتابفروشی ها، کتاب می‌خرند.

کمپین حضور در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب، برای دومین سال است که در آخرین پنجشنبه هفته کتاب برگزار می‌شود. سال گذشته نیز بسیاری از مردم و نخبگان کشور به این دعوت پاسخ دادند و در حرکتی نمادین و در حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بسیاری از کتابفروشی‌های تهران و شهرهای کشور حاضر شدند و نسبت به خرید کتاب اقدام کردند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
کدوم کتاب فروشیها هست میشه بدونیم
آخرین اخبار