بیات: امکانات راگبی ایران قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست

کاپیتان تیم ملی راگبی گفت: کشورهای رقیب بهترین امکانات را در مسابقات هنگ‌کنگ داشتند در حالیکه ملی‌پوشان ایران تغذیه مناسب برای تمرین و مسابقات ندارند.

رضا بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت و مشکلات تیم ملی راگبی برای شرکت در مسابقات مقدماتی المپیک هنگ‌کنگ بیان کرد: در مسابقات هنگ‌کنگ بچه‌ها با تمام توان در مقابل حریفان بازی کردند اما با این امکانات نمی‌توان در مقابل تیم‌های مثل ژاپن یا سریلانکا زور آزمایی کرد.

بیات گفت: ملی‌پوشان بدون هیچ امکانات یا بازی تدارکاتی در این مسابقات شرکت کردند با اینکه این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک بود اما از طرف مسئولین ورزشی کشور مورد حمایت قرار نگرفت.

وی افزود: تیم ما در مراحل قبلی قهرمان شده بود و به مرحله پایانی راه پیدا کرد اما نتوانستیم در مقابل این رقبا راهی فینال شویم.

کاپیتان تیم ملی راگبی گفت: امکانات تیم ایران در مقابل تیم‌های آسیایی قابل مقایسه نیست. سریلانکا که یک کشور فقیری است اما بهترین امکانات را در اختیار تیمش قرارداد و نتیجه هم گرفتند. اما چرا کشور ما با این ثروت غنی که دارد ورزشکارانش باید همیشه مشکل مالی و کمبود امکانات داشته باشند. حتی برای تمرینات لباس مناسب نداشته باشند.

بیات گفت: امکانات تیم ملی در حدی است که ملی‌پوشان در گرمای تابستان با گرمکن تمرین می‌کردند و حتی مکمل‌های غذایی برای ادامه تمریناتش نداشتند.

بیات افزود: روزمه ما نشان داد که صعود تیم به این مرحله نیز بسیار موفقیت‌آمیر بوده است هر چند به رتبه قابل توجهی نرسیدیم اما با تمام توان برای تیم ملی بازی کردیم.

وی گفت: تیم چین که سال قبل از ما شکست خورد امسال تیم ایران را شکست داد. تیم‌ها از نظر کیفیت فنی در یک سطح بودند تنها امتیاز تیم‌های حریف مقابل ایران برتری امکانات آن‌ها بود.

بیات گفت: مسئولان برای آمادگی ملی‌‌پوشان یک اردو 10 روزه در نظر می‌گیرند اما بدون اینکه امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند و اردوهای 40 یا 50 روزه تاثیر چندانی برای آمادگی تیم ملی ندارد.

وی در پایان گفت: از مسئولان تقاضا دارم به راگبی به عنوان یک رشته المپیکی توجه کنند چون راگبی می‌تواند المپیکی شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار