مسئولان باور کنند راگبی هم رشته‌ای المپیکی است

رئیس انجمن راگبی گفت: مسابقات هنگ کنگ محکی جدی برای ملی پوشان بود اما به راگبی به عنوان یک رشته المپیکی توجه نمی‌شود.

حسن میرزا آقابیگ در گفتگو با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم ملی راگبی در مسابقات مقدماتی کسب سهمیه المپیک هنگ کنگ گفت: تیم ملی راگبی هر چند در مسابقات هنگ کنگ به رتبه قابل توجهی دست پیدا نکرد اما عملکردش ستودنی بود. 
 
وی گفت: تیم راگبی با اینکه یک رشته المپیکی است و برای کسب سهمیه المپیک راهی این مسابقات شده بود مورد حمایت مسئولین ورزش کشور نیست، اگر امکانات بیشتر و بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته می شد ایران به طور قطع جزو سه تیم برتر قرار می گرفت. 
 
رئیس انجمن راگبی افزود: تیم ژاپن بعد از جام جهانی انگلیس برای شرکت در این مسابقات آماده شده بود و پیش از شروع مسابقات هنگ کنگ نیز در این کشور اردو داشت و ملی پوشانش به خوبی با شرایط آب و هوایی هنگ کنگ آشنا شده بودند. 
 
آقا بیگ گفت: تیم ایران تنها یک روز مانده به آغاز مسابقات اعزام شد و به دلیل اختلاف ساعتی ایران با هنگ کنگ ملی پوشان نتوانستند به شرایط جسمی خوبی برسند و با خستگی بدنی اولین مسابقه را انجام دادند. 
 
وی افزود: هر چند موفق به کسب سهمیه المپیک نشدیم اما این مسابقه برای بازیکنان محک خوبی بود، ما دوره گذشته در مسابقات غرب آسیا قهرمان شدیم بنابراین ظرفیت حضور در المپیک در ملی پوشان وجود دارد امیدوارم مسئولین توجه ویژه‌ای به این رشته کنند تا شایستگی های ملی پوشان در مسابقات جهانی به همه ثابت شود. 
 
وی در پایان گفت: خواسته من از مسئولان ورزش کشور این است که از راگبی به عنوان یک رشته المپیکی حمایت کنند و باور داشته باشند که راگبی نیز در میادین بین‌المللی با حمایتشان افتخارات زیادی به دست می آورد. 
 


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار