بارش باران در کدام استان‌ها بیشتر است؟

از ابتدای سال آبی تا 20 آبان اکثر استان‌های کشورمان سهم آب‌گیری خوبی را از بارش‌ها نصیب خود کرده‌اند که با اقدام سازمان هواشناسی سهم هر استان مشخص شده است.

بارش باران در کدام استان‌ها بیشتر است
محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سهم آب‌گیری استان‌های کشور از بارش باران، در ابتدای سال آبی تا 20 آبان ماه، اظهار کرد: بیشترین سهم بارندگی اخیر را استان ایلام با 52 درصد نصیب خود کرده که در مقایسه با بلند مدت حدود 10 درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص کسب رتبه دوم و سوم بارش‌ها، گفت: استان کرمانشاه با 92 درصد رتبه دوم دریافت بارش‌های کل کشور را به خود اختصاص داده و استان گیلان حدود 40 درصد از بارندگی سالانه‌اش را جذب کرده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به رتبه تهران، تصریح کرد: تهران از ابتدای سال آبی پاییز تا 20 آبان ماه رتبه 22 را با میزان 18 درصد جذب بارش سالانه به خود اختصاص داده که این مقدار برای بلند مدت حدود 8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اصغری در خصوص استانی که در جدول رتبه‌بندی آخرین درصد جذب بارش سالانه را به خود اختصاص داده است، گفت: در انتهای جدول رتبه‌بندی بارش‌های ابتدای سال آبی، استان یزد با جذب حدود 9 درصد ریزش سالانه که این مقدار باید به طور متوسط 4 درصد باشد در حال استقرار است.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص جمع‌بندی آمار میزان سالانه کشور از ابتدای سال آبی، گفت: از ابتدای پاییز تا 20 آبان کل کشور حدود 22 درصد بارندگی سالانه را دریافت کرده که این عدد برای بلند مدت حدود 8 درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه خروجی مدل هواشناسی برای زمان طولانی در آبان و آذر ماه گویای بارش‌های مجدد است، افزود: با اعتماد به خروجی مدل‌ها برای زمان طولانی در ادامه ماه های آبان و آذر لحظات زیبای زیادی را از لحاظ میزان بارش برف و باران در استان‌های کشور تجربه خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار