قزوین؛

221 پرونده تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده صد ارجاع شد

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: در یک ماهه گذشته 221 مورد پرونده تخلفات ساخت و ساز به کمیسیون ماده صد این شهرداری ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛کیومرث فدایی فر افزود: احداث بنا بدون پروانه، تراکم اضافی، احداث نکردن پارکینگ، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری، رعایت نکردن اصول فنی، بهداشتی، شهرسازی وعدم استحکام بنا و احداث انباری جنب خرپشته را از تخلفات اصلی پرونده ها می باشد.

وی با بیان اینکه تخلفات ارجاع شده به کمیسیون ماده صد بیشتر در حریم شهر صورت گرفته است، اظهارداشت: با توجه به افزایش میزان تخلفات ساختمانی در حریم شهر، شهرداری قزوین با متخلفان این حوزه برخورد قانونی می کند.

فدایی فر تاکید کرد: در مهر ماه امسال فقط 9 مورد پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده است.

این مسوول به دلایل تخلفات ساختمانی از سوی برخی شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در حریم شهر قانون مستند وجود ندارد، اگر درخواستی وارد سیستم اداری شود به علت طولانی بودن روند اداری و صرف هزینه های زمانی و ریالی بالا، برخی شهروندان مسیر قانون گریزی و قانون شکنی را انتخاب می کنند تا بتوانند زودتر و ارزان تر به هدف خود برسند.

وی تغییر کاربری های غیرمجاز را از تخلفات چشمگیر در شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری قزوین یکسری سیاست های تشویقی برای صدور پروانه های ساختمانی از جمله تسریع در روند صدور و کاهش هزینه ها اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/ش




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.