قزوین؛

اجرای طرح جدید چراغ راهنمایی و رانندگی در قزوین

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین از اجرای طرح جدید چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای نخستین بار در کشور از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقزوین؛محمدرضا محمدی گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین نخستین استان در سطح کشور برای اجرای طرح جدید چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین با بیان مشکلات طرح تابلوهای ثانیه شمار در بالای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های شهری عنوان کرد: در حوادث متعددی که در تقاطع شهری به وجود می‌آمد بیشترین عامل تصادفات توجه رانندگان به تابلوی هوشمند ثانیه شمار بوده است.

محمدی ادامه داد:  با تصویب و اجرای این طرح در تقاطع شهری که به صورت روشن شدن هم‌‌زمان سه ثانیه‌ای چراغ زرد در هنگام پایان زمان چراغ سبز و قرمز به رانندگان این هشدار داده می‌شود که وقت کمی برای عبور از تقاطع وجود دارد و باید برای توقف کامل در محدوده تقاطع آماده شوند.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین، با اجرای طرح جدید چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهری زمان تردد و اتلاف وقت عبور از تقاطع کاهش یافته که کمک بسزایی در تسریع ترافیک تقاطع دارد.

این مسوول انتظامی اشاره کرد: رانندگان با توجه به تابلوی ثانیه شمار در عبور از تقاطع به چراغ راهنمایی و رانندگی توجه لازم و کافی را نداشتند که این امر منجر به تصادفات متعدد در سطح شهرهای کشور می‌شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.