بذل و بخشش سخاوتمندانه واشینگتن!!!

پرداخت غرامت 2500 دلاری به بازماندگان قربانیان حملات آمریکا در عراق!

پنتاگون قرار است به هر یک از خانواده‌های قربانیان حملات هوایی آمریکا در عراق، مبلغ 2500 دلار غرامت پرداخت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی بیست، پنتاگون قصد دارد از دولت اوباما مبلغ 5 میلیون دلار به‌منظور پرداخت غرامت به خانواده‌ قربانیان بمباران‌های آمریکا در عراق، دریافت کند. این غیرنظامیان در 3586 حمله هوایی آمریکا به اصطلاح علیه تروریست‌های داعش، کشته شده‌اند. این در حالی است که آمریکا همواره کشته یا مجروح شدن غیرنظامیان را در حملات هوایی خود تکذیب می‌کند.

مبلغ غرامت 5 میلیون دلاری در لایحه بودجه دفاعی سالیانه که پنج‌شنبه گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، در نظر گرفته شده است و در اصل جزئی از «برنامه پاسخ اضطراری فرماندهان» (سی‌ای‌آر‌پی) در افغانستان است. طبق سی‌ای‌آر‌پی، فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان، اجازه تصویب پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان حملات واشینگتن را تا سقف 2500 دلار دارند.   
      
نکته جالب اینجاست که چنین غرامتی - صرف‌نظر از ناچیز بودن آن - برای خانواده‌های قربانیان حملات هوایی آمریکا در سوریه، درنظر گرفته نشده است. این در حالی است که بدلیل افزایش تنش‌ها در سوریه، تخمین خسارت‌های واردشده بوسیله بمب‌های آمریکا، بسیار مشکل است.

علی‌رغم اینکه طبق آمار، قربانیان اقدامات آمریکا در عراق و سوریه، به هزاران نفر می‌رسد، پنتاگون همچنان اصرار دارد تعداد قربانیان را بسیار کم جلوه دهد. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار