معاونان اوباما خطاب به وی: به درخواست‌های نتانیاهو اهمیت نده!

شماری از معاونان رئیس‌جمهور آمریکا به وی پیشنهاد کردند که برای مجازات نتانیاهو به علت دخالت‌هایش در سیاست‌های داخلی این کشور، با وی دیدار نکند و با درخواست‌هایش مخالفت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز خود در گزارشی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد در دیدار امروزش با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا سه موضوع محوری را مطرح خواهد کرد: در ابتدا مساله سوریه در سایه تحولات اخیر و تبعات توافق هسته ای با ایران بر این تحولات، امکان به جریان انداختن پرونده نزاع اسرائیل و فلسطین، افزایش کمک های آمریکا به اسرائیل در سایه آنچه را که وی آن را خطرات فزاینده از سوی ایران و بازوان این کشور در منطقه می‌داند.

الشرق الاوسط نوشت: نتانیاهو این اظهارات را در جلسه عادی کابینه ساعاتی قبل از سفرش به واشینگتن و در پاسخ به انتقادات علیه وی در واشینگتن، پاریس و تل آویو مطرح کرد و گفت: به کاخ سفید نمی رود تا جنگ افروزی کند بلکه برای تثبیت روابط خوب میان اسرائیل و آمریکا به این سفر اقدام می کند.

بر پایه این گزارش، روز گذشته در تل آویو فاش شد شماری از معاونان اوباما به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد  کردند برای مجازات نتانیاهو به علت دخالت هایش در سیاست های داخلی این کشور، با درخواست های وی مخالفت کند. 

بنا به گفته خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، گروهی از رهبران یهودی لیبرال آمریکا به نوبه خود به اوباما توصیه کردند که با نتانیاهو دیدار نکند به این امید که این مساله فشاری بر او وارد کند تا سیاست های افراط گرایانه خود را تغییر دهد اما اوباما با این درخواست موافقت نکرد و می خواهد با او دیدار کند تا به اسرائیلی ها ثابت کند که وی با وجود اهانت های نخست وزیرشان، همچنان به امنیت راهبردی اسرائیل پایبند است.

خبرنگار این روزنامه به نقل از طرفدران رئیس جمهور آمریکا در این زمینه گفت: «بیشترین اختلافات میان این دو، بر سر توافق هسته ای با ایران است و این توافق اکنون به یک واقعیت تبدیل شده است بنابراین اوباما با نتانیاهو دیدار می کند در حالی که در این زمینه پیروز است.. وی با ادب با مهمان خود برخورد و تاکید می کند انتظاری از او (نتانیاهو) ندارد. این دیدار بدون هدف است و رئیس جمهور اوباما از نتانیاهو  درباره مساله نزاع اسرائیل و فلسطین نیز مایوس است. و معتقد به شراکت در آن نیست. اوباما به نتانیاهو اطمینان ندارد و در چیزی به او اعتماد نمی کند حتی وی هیچ امیدی به هیچ چیز ندارد.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
خب ناتانیاهو یه دلغک بیشتر نیست
آخرین اخبار