عربستان تولیدات نفتی را کاهش نمی‌دهد

مقامات عربستان اعلام کردند کاهش بی‌سابقه بهای جهانی نفت موجب نمی‌شود تولیدات نفتی این کشور کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز؛ بهای جهانی نفت در ماه‌های اخیر همواره سیر نزولی داشته است و به پایین‌ترین سطح در سالهای اخیر رسید. در این شرایط عربستان همچنان به افزایش تولیدات نفتی خود ادامه می‌دهد و یکی از مقامات ارشد شرکت نفت این کشور اعلام کرد: ریاض دلیلی برای کاهش تولیدات نفتی نمی‌بیند.

"خالد الفلاح،" رئیس شرکت نفت عربستان – سعودی آرامکو – در این باره گفت: تنها کاری که باید در شرایط فعلی انجام دهیم این است که اجازه دهیم بازار کار خودش را کند. ریاض قصد ندارد در حجم تولیدات نفتی خود تغییری به وجود آورد. مشکل کاهش بهای جهانی نفت از دو سال پیش آغاز شد و ارتباطی با حجم تولیدات عربستان ندارد.

میانگین بهای جهانی نفت از سال 2013 ( 92) حدود 50 دلار در هر بشکه ثابت باقی مانده است. تولیدکنندگان نفتی امیدوار بودند در نشست بین المللی ماه دسامبر (آذر) بتوانند عربستان را به کاهش تولیدات مجاب کنند؛ اما سخنان اخیر خالد فلاح امید آنها را بر باد داد.

پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت –اوپک – تصمیم گرفتند حجم تولیدات نفتی خود را بدون تغییر حفظ کنند، بهای جهانی نفت از بیشترین سطح در سال 2014 معادل 115 دلار در هر بشکه به حدود 45 دلار در سال 2015 سقوط کرد. در همین زمان استخراج نفت از چاه‌های آمریکا نیز افزایش یافت و بازارهای جهانی با مازاد تولیدات مواجه شدند.

کارشناسان عربستانی در توجیه بالا نگه داشتن سطح تولیدات نفتی این کشور مدعی شدند: رشد اقتصادی جهان در یک تا دو سال آینده بهبود می‌یابد و قدرت خرید کشورها برای دریافت مواد سوختی به ویژه نفت بالاتر خواهد رفت. پیش بینی می‌شود بهای هر بشکه نفت به 70 تا 80 دلار در سال 2017 (1396) برسد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار