مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این آزمون ساعت 10 صبح روز بیست و پنجم آبان سال جاری در سطح کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریده داودی، مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که این المپیاد در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال هفتمین دوره المپیاد علمی سطح دو و سومین دوره سطح سه برگزار می‌شود.

وی درباره زمان و مکان برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد سطح دو و سه اظهار کرد: این آزمون ساعت 10 صبح روز بیست و پنجم آبان سال جاری در سطح کشوری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که در سطح دو طلاب پایه دوم تا پنجم و در سطح سه طلاب مشغول به تحصیل ورودی سال 92 به قبل، مجاز به شرکت در المپیاد هستند، اظهار کرد: طلاب پایه دوم در دروس «صرف»، «نحو» و «احکام» پایه سوم در دروس «نحو»، «احکام» و «عقاید» پایه چهارم در دروس «نحو»، «اصول فقه» و «منطق» و پایه پنجم در دروس «فقه»، «فلسفه» و «اصول فقه» رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طلاب سطح سه نیز در رشته‌ «تفسیر و علوم قرآنی» در عناوین «علوم قرآن»، «مبانی و قواعد تفسیر» و «تفسیر» و رشته «فقه و اصول» در عناوین «اصول فقه» و «فقه» رقابت می‌کنند.

داودی طراحی پرسش‌های آزمون در قالب 50 سوال چهار گزینه‌ای از سوی مدرسان واحدهای آموزشی را از جمله ضوابط المپیاد علمی طلاب سطح دو و سه واحدهای آموزشی خواهران کشور عنوان کرد و گفت: در صورت ثبت‌نام حداقل 5 نفر در هر پایه یا رشته، واحد آموزشی مؤظف به اجرای آزمون است.

وی تصریح کرد: شرط راه‌یابی به مرحله استانی نیز کسب حداقل 30 امتیاز آزمون در مرحله نخست است.

مدیر آموزش عمومی حوزه‌های علمیه خواهران «ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در میان طلاب»، «ایجاد رقابت سازنده میان طلاب و واحدهای آموزشی»، «ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران»، «ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب» و «شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آن‌ها و طراحی برنامه‌های خاص» را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار