ریچارد هایدمن مدعی حمایت ایران از تروریسم شد

ریچارد هایدمن در جلسه استماع کمیته قضایی سنا با عنوان ناکامی های دولت فدرال آمریکا در برابر قربانیان آمریکایی تروریسم ایرانی و فلسطینی سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سنا،‌ ریچارد هایدمن در جلسه استماع کمیته قضایی سنا با عنوان ناکامی های دولت فدرال آمریکا در برابر قربانیان آمریکایی تروریسم ایرانی و فلسطینی گفت: تاثیر مشترک کار ، نقش ها، مسئولیت های قوه مقننه ،مجریه و قضایی دولت آمریکا موجب شده است جامع ترین سیستم قضایی در جهان برای حمایت از قربانیان ترور طراحی شود.

به گفته وی کنگره قانونی تصویب کرده است که برای خانواده های آمریکایی های قربانی اقدامات تروریستی بین المللی دسترسی به دادگاههای آمریکایی را فراهم می کند و این به قربانیان اجازه می دهد عوامل کشوری یا سازمان های حامی ترور را مسئول بدانند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بدترین حامی ترور در جهان است. ایران از سال هزار ونهصد و هشتاد و چهار در فهرست حامیان تروریسم وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت. قضات متعدد در محاکمه ها ،بررسی شواهد و نظرات گسترده متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران مسئول حمایت از اقدامات تروریستی علیه آمریکایی ها در خارج از کشور است.

هایدمن افزود: رویس لامبرث قاضی منطقه کلمبیا در آمریکا علاوه بر این که ایران را در بمب گذاری ایران -حزب الله که موجب انفجار در پادگان نیروی صلح بانان آمریکایی در لبنان شد، مسئول دانست بلکه وی یک میلیارد دلار از ایران خسارت درخواست کرد.وی در این رای گفت که دادگاه نخواهد توانست جان دویست و چهل و ی نفر را که در بیست و سه اکتبر هزار ونهصد وهشتاد وسه گرفته شد، بازگرداند و از بخشی از آلام همیشگی مادران و پدران، همسران و فرزندان آنها بکاهد اما دادگاه می تواند گام هایی برای مجازات افرادی که این حملات را انجام دادندو اقدامات کوچک برای اجرای عدالت بردارد.

وی گفت: در حالی که دولت ها براساس قانون مصونیت حکومت مستقل خارجی از تعقیب قضایی در دادگاههای آمریکا مصون هستند اما استثنا برای شهروندان آمریکایی وجود دارد تا اقدامات قضایی در دادگاه فدرال آمریکا علیه دولت هایی در پیش گیرند که در فهرست حامیان تروریسم وزارت خارجه آمریکا قرار دارند و اقدامات تروریسم بین المللی علیه آمریکایی ها در خارج از کشور انجام می دهند یا از آن حمایت می کنند.

من معتقدم بیش از پنجاه داوری علیه جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت و یا ارتکاب اقدامات تروریستی علیه آمریکایی ها انجام شده است. گفته می شود دراین داوری ها در مجموع چهل و سه میلیارد دلار مجازات در نظر گرفته شده است. این داوری ها از حمله به پادگان تفنگداران تا حملات علیه سفارتخانه های آمریکا و حمایت از سازمان های تروریستی و اقدامات تروریستی علیه شهروندان بیگناه در اسرائیل را شامل می شود.

دادگاه در این پرونده جمهوری اسلامی ایران را به خاطر این اقدامات تروریستی در سال هزار ونهصد و نود وهفت مسئول دانست. همانطور که این دادگاه گفته است در چهارم سپتامبر 1997 سه بمب گذار انتحاری حماس با بمب های انفجاری قوی وارد مرکز خرید بن یهودا در حومه بیت المقدس شدند. قرار بود این بمب در مرکز این مرکز خرید منفجر شود تا حداکثر تلفات را در پی داشته باشد.

من این پرونده های خاص را به عنوان نمونه هایی از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی ایران و دست نشانده های آنها مطرح کردم اما این فقط به حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی فلسطین مربوط نمی شود.حمایت از تروریسم آموزش ، تامین مسکن ، فراهم کردن سفر، تسلیحات و پول و کمک را شامل می شود که همه اینها ابزارهای لازم برای سازمان های تروریستی و شرکای تروریستی آنها هستند تا بتوانند طراحی ، اقدام ،اجرا ،حمله و کشتار انجام دهند.

دادگاهها به وضوح جمهوری اسلامی ایران را بدترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرده اند اما این کافی نیست. چه کسی به این حرف ها گوش می دهد. دادگاهها ، وکلا و مطبوعات به حرف های خانواده های قربانیان گوش می دهند اما شاخه اجرایی دولت گهگاهی گوش می دهد و اغلب حقوق قربانیان را نادیده می گیرد زیرا آن را دخالت در سیاست خارجی آمریکا می داند. دولت های مختلف رویکردهای مختلفی را در حمایت از قربانیان در پیش گرفته اند.

کلینتون رئیس جمهور قوت آمریکا دستور آزادی دارایی های مسدود شده ایران را به نفع قربانیان آمریکایی ترور فلسطینی ها از جمله برای خانواده های الیسا فلاتو ، ماتئو ایسنفلد و سارا دوکر دانش آموزان قربانی انتفاصه و خانواده رابرت استثم پرسنل نیروی دریایی آمریکا صادر کرد. همانطور که همه به خاطر داریم وی از هواپیما به سمت باند پرواز پرت شد. اینها پرونده هایی است که در آمریکا برای خانواده هایی بررسی شد که جمهوری اسلامی ایران را به خاطر حمایت از سازمان های تروریستی فلسطینی تحت تعقیب قرار دادند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار