سناتور آمریکایی: واشینگتن به یک ببر کاغذی تبدیل شده است

جانی ایزاکسون اعلام کرد عملکرد آمریکا در حوزه دیپلماسی و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش، این کشور را به یک ببر کاغذی تبدیل کرده است.

سناتور آمریکایی: واشینگتن به یک ببر کاغذی تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی اسپن، سناتور " جانی ایزاکسون،" عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت جرجیا، در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع راهبرد آمریکا در خاورمیانه، گفت: «قطع نظر از اینکه اعضای مختلف سنا درباره توافق هسته ای ایران چه رایی داده باشند، همه ما باید با قاطعیت تاکید کنیم ایران به تعهدات خودش پایبند باشد. اگر آمریکا این کار را انجام ندهد، فقط ببری کاغذی خواهد بود و دیگر نمی توان هیچ دوره خوبی از دیپلماسی را شاهد بود. 

وی افزود: آمریکا درمقابله با گروه داعش نیز به گونه ای عمل کرده است که عملا به ببر کاغذی تبدیل شده است؛ چراکه به تهدیدهای خودش علیه این گروه به صورت جدی عمل نکرده است.

وی در ادامه افزود:« آمریکا درباره سوریه نیز دچار اشتباه شد. این اشتباه از جانب رئیس جمهور دموکرات و ما جمهوری خواهان حاضر در کنگره بود؛ زیرا ما در سال 2013، این فرصت را داشتیم که با سوریه برخورد کنیم. اما این کار را انجام ندادیم. دیپلماسی همواره بر جنگ ترجیح دارد. اما باید همواره راه حل های دیپلماتیک خوب داشت. اما باید توجه داشت دیپلماسی فقط زمانی نتیجه بخش است که تهدید به نیروی زور وجود داشته باشد.» 

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گسترش دادن دامنه اقدامات نظامی علیه گروه داعش نه تنها درست است بلکه  به ما کمک می کند تا روند دیپلماسی را در حوزه های دیگر نیز پیش ببریم. باید این گروه را با اقدام نظامی ریشه کن و محو کرد و با این اقدام خود به کشورهای دیگر پیام داد. 

وی در اینباره توضیح داد: باید از نیروی هوایی قدرتمند خود برای هدف قراردادن مواضع این گروه استفاده کرد. البته باید توجه داشت که با حملات هوایی صرف نمی توان بر این گروه پیروز شد. نمی توان اجازه داد این سرطان همچنان رشد کند. 

ایزاکسون در ادامه گفت: این گروه دشمن همه بشریت است و نه اینکه فقط دشمن آمریکا باشد. غول داعش از چراغ جادو خارج شده است و باید بار دیگر به داخل چراغ جادو برگردانده شود.

این سناتور آمریکایی همچنین گفت: «امیدوارم از قدرت نظامی خودمان به صورت الگویی استفاده کنیم تا به دیگران نشان بدهیم مطرح بودن قدرت نظامی، می تواند نتایج بسیار بهتری را در عرصه دیپلماسی به همراه داشته باشد و ما را به راه حل های اساسی در منطقه خاورمیانه برساند. اما برای رسیدن به چنین نتایجی، وجود گزینه نظامی نیز لازم است. البته در این مسیر باید به مسئله حقوق بشر و حاکمیت قانون و قانونمداری در همه کشورهای منطقه و جهان نیز توجه داشت.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار