عیسی قراقع: اقدام جدید اسرائیل تخلفات علیه فلسطینی ها را قانونی می کند

یک مقام فلسطینی اقدام رژیم صهیونیستی در تصویب قانون مجازات فلسطینی هایی که به سوی صهیونیست ها سنگ پرتاب می کنند را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، عیسی قراقع رئیس کمیته امور اسرا و آزاد شدگان در سازمان آزادیبخش فلسطین به این خبرگزاری گفت این قانون با حقوق بین الملل مغایر است و تخلفاتی عمده را علیه فلسطینیان قانونی می کند.

قراقع این قانون را «اعلام جنگ علیه اسرای فلسطینی» قلمداد کرد. وی افزود این کمیته گزارشی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص اقدامات اسرائیل علیه اسرا، به ویژه کودکان، تنظیم کرده است.

رادیو اسرائیل اعلام کرد پارلمان اسرائیل روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حداقل مجازات برای سنگ پرانان سه سال زندان تعیین شده است.

قراقع گفت نیروهای اسرائیلی بیش از هزار و 500 فلسطینی را از آغاز این موج کنونی خشونت و تنش بین اسرائیل و فلسطینیان بازداشت کرده اند.

کمیته امور اسرا و آزاد شدگان سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین اعلام کرد :«بازداشت کودکان به یک سیاست نظام مند اسرائیل تبدیل شده است که هدف از آن از هم پاشیدن نسل جدید فلسطینیان و نابود کردن زندگی کودکان است».

این کمیته افزود حدود 500 تا 700 کودک سالانه در دادگاه ها محاکمه می شوند.

کمیته امور اسرا و آزاد شدگان سازمان آزادیبخش فلسطین خاطر نشان کرد بیشتر کودکان طی بازداشت و بازجویی به دست نظامیان و بازجویان « مورد شکنجه بی رحمانه، آزار و اذیت و رفتار غیر انسانی »‌ قرار می گیرند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار