چند قطبی‌شدن چهره‌های سیاسی ترکیه

فرانس بیست و چهار گزارش داد مردم و اعضای حزب عدالت و توسعه در مورد همه‌پرسی برای اصلاح قانون اساسی ترکیه اختلاف نظر دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، یکی از برنامه‌های "رجب طیب اردوغان،" رییس جمهور ترکیه اصلاح قانون اساسی برای افزایش قدرت خود است. 

خبرنگار این شبکه در آنکارا در این باره گفت برای آنکه بتوان در ترکیه همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی برگزار کرد باید سیصد و سی نفر از نمایندگان پارلمان به آن رای دهند. حزب عدالت و توسعه اردوغان تنها سیصد و شانزده کرسی را به دست آورده است و باید چهارده نفر دیگر از نمایندگان پارلمان از سایر احزاب را با خود همراه کند و این کار بسیار دشوار خواهد بود.

"احمد داوود اوغلو،" نخست وزیر ترکیه روز گذشته اعلام کرد حزب عدالت و  توسعه هرچه در توان دارد برای قانون اساسی جدید به کار خواهد گرفت.  به سختی می توان متصور شد که احزاب مخالف با حزب عدالت و توسعه همکاری کنند تا قدرت بیشتری به اردوغان بدهند. در واقع چهره سیاسی ترکیه چند قطبی شده است.  واضح است که همه مردم ترکیه با اصلاح قانون اساسی و اعطای قدرت بیشتر به رییس جمهور  موافق نیستند. در واقع اختلاف در جامعه ترکیه دیده می شود. حتی در داخل حزب عدالت و توسعه نیز در این باره اختلاف نظر وجود دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار