اصفهان؛

30درصد صادرات استان اصفهان را بخش تعاون کاشان بر عهده دارد

سرپرست فرمانداری کاشان از صادرات 30 درصدی استان اصفهان در بخش تعاون کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا مومنیان در نشست سیدحمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با حضور رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانکاشان و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی در فرمانداری این شهرستان گفت:یک میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات استان اصفهان بوده است که 400 میلیون دلار آن مربوط به کاشان است.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد تعاونی ها کاغذی و غیر فعال هستند گفت: 42 درصد تعاونی های کاشان فعال است.

به گفته وی، سهم 25 درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه در حال حاضر فقط پنج درصد است که با حل معضلات و مشکلات تعاونی ها این سهم می تواند به صورت کامل محقق شود.

سرپرست فرمانداری کاشان با تاکید بر اینکه تعاون یکی از حوزه هایی است که در تعالیم اسلامی بر تشکیل آن به صورت موکد توصیه شده است گفت: تشکیل تعاونی ها در قانون اساسی نهادینه شده و در دولت جمهوری اسلامی نیز بخش تعاون با ساز و کارهای لازم پیش بینی شده است.

مومنیان، عدم تمرین در انجام کارهای گروهی در بستر فرهنگی را یکی از معضلات عمومی و اساسی حوزه تعاون برشمرد و گفت:نبود تسهیلات ویژه برای تشکیل تعاونی ها در بدو تاسیس از دیگز مشکلات این حوزه است.

وی، عدم مدیریت تعاونی ها به ویژه در حوزه روستایی یکی دیگر از مشکلات این بخش است که می تواند با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید این معضلات حل شود.

به گفته وی، با توجه به جمعیت کارگری 65 هزار نفری کاشان فرمانداری کاشان اعلام آمادگی برای کمک به این مجموعه را دارد.

سرپرست فرمانداری کاشان،در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات حوزه کارگری و بخش تعاون این شهرستان گفت: قطع سهمیه ورزشی سال 82 شهرستان در سال 87، بازسازی جدی مجموعه ورزشی رفاه کارگران و نیازمندی دیگر فضاهای تفریحی اعم از تالارو استخر از جمله مشکلات و کمبودهای موجود است.

مومنیان، کسب مجوزها و و اگذاری ها با وجود یک هیات ورزشی فعال کارگری در کاشان با مساعدت وزارتخانه را خواستار شد و گفت: با این اقدامات خوب می توان گام های پویا و موثری را برای شهرستان برداشت.

گفتنی است: نشست سیدحمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، کار ورفاهاجتماعی با حضور رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانکاشان و تعدادی از مسوولان شرکت های تعاونی با طرح مشکلات و نیازمندیهای تعاونی های گل و گلاب، مسکن، فرهنگیان و مینی بوس داران و ارائه گزارشی از وضعیت تعاونی ها توسط حسن رمضانی، رییس ادارهتعاون، کار و رفاه اجتماعیکاشان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.