ساری ؛

سهم ایران از درآمد گردشگری جهان فقط نیم درصد

سهم ایران از درآمد گردشگری جهان در سال گذشته فقط نیم درصد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت : سال گذشته از محل جابجایی یک میلیارد و 200 میلون نفر گردشگر 1500 میلیارد دلار درآمد کسب کردند سهم کشور ما در این باره فقط نیم درصد است در حالی که با توجه به ظرفیتهای موجود باید 2 تا 3 درصد باشد.

سلطانی فر افزود : اینکه توسعه در هر استانی تنها صنعتی شدن و کشاورزی شدن باشد اشتباه محض است و باید به همه جنبه های توسعه توجه شود .

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر توسعه گردشگری و استفاده از همه منابع خاطرنشان کرد باید زیرساختها فراهم تا بهره وری بیشتر شود.

سلطانی فر با بیان اینکه مجموعه اعتباراتی که برای مازندران برای این سفر در نظر گرفته شده است در مقایسه با گیلان هم بیشتر است تاکید کرد: بندر نوشهر با توجه به سابقه تاریخی وسایر ویژگی هایش برای منطقه آزاد تجاری شدن در نظر گرفته خواهد شد.

سلطانی فر، اتکا صرف اقتصاد کشور را به فروش نفت یکی از مهم ترین معضلات دانست و گفت: برون رفت از این معضل نیازمند اراده ویژه ، اراده عمومی میان همه دستگاهها ،توجه به سایر ظرفیتهای کشور و صادرات غیر نفتی است .

وی با ابراز تاسف از اینکه فقط20 درصد ظرفیتها و منابع موجود کشور استفاده می شود یاد آور شد : ایران به لحاظ جغرافیایی و حمل و نقل دارای ظرفیت زیادی است و به خاطر قرار گرفتن در مسیر سه قاره می تواند از ظرفیت راههای خود نهایت استفاده را ببرد .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سهم ، ایران ، ظرفیتها ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.