قصد دولت استرالیا برای اسکان مجدد پناهجویان در قرقیزستان

دولت استرالیا قصد دارد مهاجرانی را که در جزایر نارو و پاپوآ گینه نو ساکن هستند، به قرقیزستان بفرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، امروز یک روزنامه استرالیایی از قصد دولت این کشور برای فرستادن تعدادی از پناهجویان ساکن جزایر «پاپوآ گینه نو» و «نارو» به قرقیزستان خبر داد. بنابر اعلام این روزنامه، بیشتر این افراد از شیعیان هزاره افغانستان خواهند بود.

اعضای اتحاد جماهیر شوروی سابق، کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که دولت استرالیا برای اسکان مجدد پناهجویان، به آن‌ها فکر می‌کند.

ماتیاس کورمان، وزیر دارایی استرالیا درباره این خبر گفت: ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر برای انجام اقدامات لازم برای اسکان مجدد پناهجویان هستیم و در صورت توافق، وزیر مهاجرت اخبار مربوط به آن را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که رهبر حزب سبز مخالف دولت استرالیا از سیاست این کشور در قبال مهاجران به شدت انتقاد کرد و گفت: این مسئله باید داخل کشور حل شود.

 ماه سپتامبر سال 2014 (30 روز منتهی به 8 مهر 93) دولت استرالیا و کامبوج قراردادی در خصوص اسکان مهاجران امضا کردند. کامبوج پذیرفت در ازای اسکان مجدد مهاجران استرالیا، از این کشور میلیون‌ها دلار کمک مالی دریافت کند.

دولت استرالیا به دلیل سیاست‌های مهاجرتی اخیرش به شدت مورد انتقاد بوده است. یکی از این انتقادها درباره نگهداری مهاجران در جزایری همچون پاپوآ گینه نو و نارو و در شرایطی بسیار بد و غیرانسانی مطرح می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار