در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عراقچی: تمام مذاکرات پیرامون برجام با محوریت شروط رهبری انقلاب انجام می‌شود

عضو تیم هسته‌ای کشورمان پیرامون گفت‌وگوهای هسته‌ای در جریان نشست وین توضیحاتی ارائه کرد.

عراقچی: تمام مذاکرات پیرامون برجام با محوریت شروط رهبری انقلاب انجام می‌شود
"سیدعباس عراقچی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مذاکرات روز گذشته وین که پیرامون برجام و مسئله هسته‌ای نیز گفت‌و‌گو شد، آیا با طرف آمریکایی در مورد شروط رهبری انقلاب هم صحبت کردید؟ گفت: شروط و تکالیف مقام معظم رهبری لازمه اجرایی شدن برجام هستند و در تمامی مذاکرات که در این خصوص برگزار می‌شود محور بحث‌ها می‌باشد.

شایان ذکر است؛ نشست یک روزه وین روز جمعه با حضور ۱۶ وزیر خارجه و دو نهاد بین المللی پیرامون حل بحران سوریه در هتل امپریال برگزار شد.

در این نشست وزیران خارجه، ایران، لبنان، عراق، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، قطر، امارات متحده عربی، عربستان، اردن، عمان، ترکیه، مصر، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، قائم مقام وزیر خارجه چین و نماینده سازمان ملل در امور سوریه شرکت داشتند.

این برای اولین بار بود که از ایران برای شرکت در مذاکرات مربوط به سوریه طی چهار سال گذشته دعوت شده بود از این رو انتظار می‌رفت که این نشست نتایجی متفاوتی از نتایج مذاکرات قبلی داشته باشد.

یکی از محوری ترین بندهای بیانیه مشترک نشست وین ۲ که به گفته مقامات ایرانی نقشه راه نشست‌های بعدی درباره سوریه است، باقی ماندن بشار اسد در قدرت در دوره انتقالی است. همچنین با وجود تلاش برای تعیین جدول زمانی کناره گیری اسد این بند با سخنرانی و اظهاراتی که محمد جواد ظریف در این نشست داشت از بیانیه حذف شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
وقاحت تا به کجا؟!
امام خامنه ای مگر نفرمودند گفتگوی دوجانبه با امریکا ممنوع؟ دیگر این توجیهات برای چیست؟
چه خوب است انسان جهنم مفتی برای دیگران نرود!!!
آخرین اخبار