اختتامیه خشت طلایی تهران نهم آبان ماه برگزار می‌شود

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: اختتامیه خشت طلایی تهران نهم آبان ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود ودر این اختتامیه به هشت تا بیست و چهار اثر جایزه اهدا می شود.

اختتامیه خشت طلایی تهران نهم آبان ماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرام گیلاآبادی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت خشت طلایی تهران امروز (چهارشنبه)در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل برگزار شد با بیان اینکه  جهانی شدن در دهه‌های اخیر منجر به تغییرات اساسی در روند شهر نشینی و ویژگی‌های شهرها در سراسر جهان شده است ،اظهار کرد: شهرها در نتیجه جهانی شدن اقتصاد روابط انسانی، روند فرهنگی و آگاهی فردی کمابیش دستخوش تحولاتی شدند که متناسب با میزان ارتباطاتشان با دیگر شهرها متفاوت است.

وی ادامه داد: تاثیر جهانی شدن بر شهرها در دهه‌های اخیر به ظهور الگوی جدیدی از شهرنشینی منجر شده است که می‌تواند از روش‌های مختلف شهرنشینی با قابلیت عملکرد جهانی  در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست و شیوه‌های جدید زندگی حمایت کند.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران اضافه کرد: روند شهر نشینی جوامع به سرعت در حال رشد است و امروزه شهرها با چالش‌های جدی جمعیتی، اقتصادی، زیست محیطی و برنامه ریزی روبرو هستند که وجود یک برنامه موثر و کارآمد برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف را ضروری می‌سازد.

گیل آبادی با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی باید همکاری خود را در ابعاد مختلف شهری تقویت و با یکدیگر در مورد موضوعات اساسی و مهم شهری مانند زیر ساخت‌های شهری، خدمات شهری و مدیریت شهری همکاری کند،تصریح کرد: به منظور دستیابی به این چشم انداز در سال 2013 مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی  و سرمایه گذاری آن سازمان تصمیم به برگزاری روز جهانی شهرها در 31 اکتبر(9 آبان) هر سال گرفته و این روز را به تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین المللی وابسته، جوامع مدنی و همه ذینفع آن ابلاغ کرده است.

وی یاد آور شد: هدف سازمان ملل متحد از پرداختن به موضوع روز جهانی شهرها هماهنگ کردن برنامه‌هایی است که به آن اشاره شد و در این راستا سازمان ملل برنامه اسکان بشر را به عنوان محور و هماهنگ کننده برنامه های روز جهانی شهرها تعیین ومعرفی کرده است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه جایزه خشت طلایی تهران  برای شهر دورنگاری را تعیین کرده است، افزود: این دورنگار به ما نشان می‌دهد که از کجا باید حرکت کنیم و برای زیست بهتر مردم به کجا باید برسیم.

گیل آبادی تاکید کرد: شهرداری تهران، حمل و نقل عمومی و فضاهای فرهنگی را جز اولویت‌های اول و جدی خود قرار داده است که در آینده نزدیک قرار است به آن دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ما آمادگی داشتیم که از تجربه دنیا در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم، گفت: امروزه بیشتر شهرهای دنیا می‌خواهند که تهران تجربیات خود را در اختیار آن ها قرار دهد به این منظور که ما امروزه به جایی رسیده‌ایم که توانسته‌ایم راه چند ساله را در یک سال طی کنیم.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: ارتقای تحقیق ، ارزیابی و پژوهش برای خشت طلایی، بررسی و ساخت چارچوب نظری کامل برای مدیریت شهری بین المللی، حرکت به سوی توسعه نوآوری و پیشرفت مشترک برای شهرهای سراسر جهان، ارائه پشتیبانی معنوی برای مدیریت شهری جهانی از مهم‌ترین عوامل برای مدیریت شهری و جایزه خشت طلایی تهران است.

گیل آبادی با اشاره به محورهای جایزه خشت طلایی که متمرکز به محورهای هشت گانه مدیریت به توسعه شهری است ،یادآور شد: معماری شهرسازی و میراث فرهنگی، توسعه پایدار و محیط زیست ، نوآوری و خلاقیت شهری برای زندگی بهتر،توسعه زیر ساخت‌های شهری امکانات و خدمات ضروری، برای محافظت از شهرها و شهروندان ، توسعه اجتماعی و فرهنگی در شهر، حمل و نقل عمومی و شهرهای هوشمند و حکم رانی و مدیریت شهری از مهم‌ترین این محورهاست.

وی با بیان اینکه اختتامیه دومین جایزه جهانی خشت طلایی نهم آبان در بوستان گفتگو برگزار می‌شود ،تصریح کرد: این اختتامیه با حضور مهمان ویژه‌ای از آفریقا و همچنین دبیر کل متروپلیس برگزار می‌شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در خشت طلایی تهران از سی پروژه استفاده کرده‌ایم ،گفت: این پروژ‌ه‌ها از شهرهای مطرح دنیا مانند بارسلون، آمس تردام و بانکوک فرستاده شده‌اند که دویست و نود و هشت اثر به مرحله بعد راه پیدا کرد اما بیست و چهار اثر وارد لیست داوران شدند که در نهایت به هشت اثر جایزه خشت طلایی اهدا خواهد شد.

گیل آبادی با بیان اینکه خشت طلایی، جایزه جهانی تهران برای مدیریت شهری به بهترین پروژه‌ها و تجربیات در شهرها، مناطق و جوامع محلی در سراسر جهان تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هدف آن به رسمیت شناختن اهمیت دولت‌های محلی و مدیریت شهری در ترویج محیط زیست اجتماعی ، اقتصادی و همچنین پایداری شهرها و مناطق و پیشبرد زیست شهروندان است.

وی اضافه کرد: اولین جایزه خشت طلایی در سال 2014 برگزار شد و برای دومین بار در سال 2015 به برترین پروژه‌ها و یا تجربیات شهرها جایزه پنج هزار دلاری، تندیس و گواهی معتبر ارائه می‌شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران بیان کرد: در جایزه جهانی تهران پروژه‌هایی مانند کاهش چهار درجه‌ای هوای شهر با استفاده از فضای سبز و همچنین پروژه برای مبارزه با فساد اداری و مالی فرستاده شده است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.