اوباما: در آمریکا خرید اسلحه از خرید کتاب آسان‌تر است

رئیس جمهور آمریکا از دسترسی آسان به سلاح گرم در این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با انتقاد از دسترسی آسان به سلاح گرم، اعلام کرد در این کشور خرید اسلحه از خرید کتاب آسان‌تر است.

وی گفت: شمار آمریکایی‌هایی که طی 14 سال گذشته با سلاح گرم جان باخته اند چهار هزار برابر آمار کسانی است که در حملات تروریست ها در آمریکا از زمان حوادث 11 سپتامبر 2001 کشته شده اند.

وی روز سه شنبه در همایش بین المللی روسای پلیس در شیکاگو، در ایالت ایلینوی گفت حدود 400 هزار آمریکایی از زمان حوادث 11 سپتامبر تاکنون هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده اند و این در حالی است از آن زمان تاکنون کمتر از 100 آمریکایی به دست تروریست ها در خاک آمریکا کشته شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد از دست رفتن جان 400 هزار نفر در خشونت های مرتبط با سلاح گرم مشابه از دست دادن جمعیت کامل شهرهایی نظیر کلیولند یا مینه‌آپولیس است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد بیش از 50 درصد شهروندان آمریکایی بر این باورند که کشورشان باید قوانین کنترل سلاح گرم را جدی تر کند.

طی سال گذشته آمریکا شاهد شمار فزاینده تیراندازی به طرف جمعیت ، از جمله سه مورد در ماه اکتبر بوده است که بسیاری از این تیراندازی ها در مدارس ، کلیساها، سالن های تئاتر و نیز تاسیسات نظامی صورت گرفته است. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار