سناتور آمریکایی: حضور ایران در مذاکرات درباره آینده سوریه، تحولی مثبت خواهد بود

انگوس کینگ ضمن استقبال از حضور ایران در گفتگوهای سوریه، اعزام نیروهای آمریکایی را به این کشور اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ انگوس کینگ، سناتور مستقل از ایالت مین آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور، درباره دعوت از ایران برای نخستین بار برای شرکت در گفتگوهای سوریه ادعا کرد: «به نظر من می‌بایست ضمن تأکید بر لزوم کنار زدن اسد از قدرت، ایران و روسیه را نیز داشته باشیم».

او  افزود: هر دو کشور نگران داعش هستند و دشمن آن به شمار می آیند؛ اما در عین حال تلاش می کنند تا اسد را نگاه دارند.

 این مقام آمریکایی مدعی شد: «البته این به نظر من جواب نمی دهد زیرا اسد و داعش، هر دو شرور هستند و به شکلی، اسد باعث ظهور داعش شد. با این وجود، اینکه ایران و روسیه آماده گفتگو درباره آینده سوریه هستند، می تواند تحول مثبتی باشد». 


وی گفت ما مشکلی در مذاکره با کشورهایی مانند ایران نداریم و به یاد دارم که رئیس جمهور کندی گفت نباید از سر ترس مذاکره کنیم. کینگ مدعی شد: «به هر حال می بایست روسیه را به این نقطه می رساندیم که اسد قابل اعتماد نیست و نگاه داشتن او باعث می شود داعش به کار خود ادامه دهد. داعش تهدیدی مستقیم برای روسیه است و روسها باید این را در محاسبات خود لحاظ کنند».

کینگ در پایان گفت: «اظهارات دولت درباره احتمال حضور نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بسیار مبهم است و من آماده این تغییر نیستم». او همچنین اعزام نیروهای آمریکایی را به سوریه اشتباهی بزرگ خواند.


انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار