واشینگتن پست:

آمریکا تمایلی به مقابله مستقیم با سوریه و متحدانش ندارد

بنابر گزارش واشینگتن پست، مشاوران امنیت ملی باراک اوباما علاقه ای به ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، مشاوران امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در تلاش هستند تا با استقرار مستشاران آمریکایی و همکاری با نیروهای کرد و مخالفان گروه تروریستی داعش، نیروهای آمریکایی را هر چه بیشتر در عراق و سوریه به خط مقدم نزدیک کنند. 

مشاوران ارشد امنیت ملی اوباما پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع یا منطقه حائل برای غیر نظامیان را مطرح نمی کنند، اقداماتی که  پرهزینه هستند و باعث می شوند نیروهای آمریکایی و ائتلاف هر چه بیشتر در تقابل با نیروهای سوری و متحدانشان بخصوص ایران و روسیه قرار گیرند. در عین حال، آنان همه تلاش خود را به کار می گیرند تا نیروهای آمریکایی در خط مقدم درگیری های نظامی نباشند؛ اما در عین حال باعث ارتقا و تشدید اقدامات آمریکا در این عملیات شوند. 

در همین حال، گزارش آسوشیتد پرس نشان میدهد که نیروهای آمریکایی از بیمارستان بودن ساختمانی که سوم اکتبر (11 مهر) در قندوز هدف حمله قرار دادند، اطلاع داشتند؛ اما تصور می‌کردند این ساختمان در دست طالبان است. موضوعی که پزشکان بدون مرز رد کرده اند. 

در صورتی که صحت این موضوع ثابت شود، به این معناست که نیروهای آمریکایی قوانین جنگی را با حمله به بیمارستان، دانسته نقض کرده اند. بیست و دو نفر  بر اثر حمله مذکور جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار